Gå til innhold

Bok for å lære seg fotografering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et bibliotek er et godt sted å starte.

De har vanligvis et svært godt utvalg av bøker. Helt gratis.

Men det kan vel fortsatt være greit å få noen tips om hvilke bøker man skal låne? Dessuten kan vel en bok om fotografering være grei å ha i hylla i tillfelle man vil slå opp noe man leste der.

Lenke til kommentar
Er nybegynner/amatør og vil anbefale disse bøkene som har gitt meg mange tips. De er alle veldig opplysende og lett å lese:

Ole Jørgen Liodden Naturfoto

Scott Kelby Boken om digital fotografering

Magnar Fjørtoft Digital Fotografi i praksis

Har de to siste, og liker dem veldig godt. Magnar Fjørtofts bok forteller alt det viktige om begreper og teknikk, og Scott Kelbys bok har glimrende råd og tips - er glad for at jeg kjøpte begge!

Lenke til kommentar
Jeg elsker boka til Scott Kelby, det er utrolige mange gode tips. Anbefales på det sterkeste ;)

Selv vært en del på leting etter en god bok, men syntes det er vanskelig å finnefram. Den Scott Kelby boka har jeg kommet over titt og ofte, og lurer på om jeg skal investere å skaffe meg den selv siden den anbefales så varmt.

Det er det samme som denne; http://www.amazon.com/Digital-Photography-.../ref=pd_sim_b_2 ikke sant?

Lenke til kommentar
Jeg elsker boka til Scott Kelby, det er utrolige mange gode tips. Anbefales på det sterkeste ;)

Selv vært en del på leting etter en god bok, men syntes det er vanskelig å finnefram. Den Scott Kelby boka har jeg kommet over titt og ofte, og lurer på om jeg skal investere å skaffe meg den selv siden den anbefales så varmt.

Det er det samme som denne; http://www.amazon.com/Digital-Photography-.../ref=pd_sim_b_2 ikke sant?

Jepp, bare at min link er til pakken med begge bøkene (bind 1 og 2) og norsk versjon.

Endret av voffen
Lenke til kommentar

Jepp, det er den ;) Like greit å kjøpe bind 1 og 2 hvis du først skal kjøpe den. Men hvis du er ute etter en bok som forklarer det tekniske helt ned i detalj er ikke denne boka helt ypperlig. Men hvis det er forskjellige fototeknikker osv du vil lære mer om, er denne perfekt. Jeg har i alle fall lært masse :)

Lenke til kommentar
Ikke akkurat ei bok, men så har man jo forumet her. Lærer mye her.

Ja, det har du rett i...synes jeg har lært mest Foto ved å delta på Forumet her, selv om jeg nå i tillegg har anskaffet et stort "foto-bibliotek" (ca 16 Fotobøker)..de fleste også anbefalt i tråder her. trodde alle disse bok-tipsene var samlet i en eller annen tråd her jeg...

RandiA

Lenke til kommentar

Det var en tråd om dette for en tid tilbake.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11462482

Har ytret ønske om et underforum dedikert for bøker, blader, nettsider osv, slik at vi ikke får en million tråder spredt rundt om, men det har tydelig falt på steingrunn.

Eller vil jeg anbefaler Photo Workshop serien, blandt de absolutt beste bøkene jeg har relatert til fotografering.

Link til amazon.

Lenke til kommentar

Jepp, bare at min link er til pakken med begge bøkene (bind 1 og 2) og norsk versjon.

Aha, det hjelper jo litt på prisen. Men du får fremdeles begge for 135,- + frakt fra Amazon da. Unektelig en del å spare. Om mann klarer seg med engelsk versjon da.

Lenke til kommentar
Aha, det hjelper jo litt på prisen. Men du får fremdeles begge for 135,- + frakt fra Amazon da. Unektelig en del å spare. Om mann klarer seg med engelsk versjon da.

Jeg bruker alltid Amazon.uk jeg, gjort det i mange år på alle mulige bøker, og frakten derfra er mindre en frakt man betaler innenlands i Norge synes jeg.

Ofte har jeg kjøpt "brukt som ny" også, utrolig lave priser og har aldri sett på boken/bøkene at den har vært "brukt" i det hele tatt.

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg bruker alltid Amazon.uk jeg, gjort det i mange år på alle mulige bøker, og frakten derfra er mindre en frakt man betaler innenlands i Norge synes jeg.

Ofte har jeg kjøpt "brukt som ny" også, utrolig lave priser og har aldri sett på boken/bøkene at den har vært "brukt" i det hele tatt.

RandiA

Ikke dumt :) Det skal jo mye til for at en brukt bok ikke duger til det den skal.

Likte også disse workshop bøkene. Virker som en god investering om mann vil bli bedre på enkelte områder. Skal merke meg de til senere, men starter med de Scott Kelby bøkene jeg :D

Jeg regna litt feil tidligere forresten, det blir 200,- + frakt, dåg fremdeles en del billigere!

Lenke til kommentar

RandiA

Mine 4 siste fotobøker, bl.a. Understanding Exposure: av Bryan Peterson og ett par Photoshop bøker fant jeg billigst på www.capris.no. Alle bøkene jeg bestilte var billigere der enn på amazon.uk. Skal sies at det er gratis frakt på bestillinger over 195,-

Lenke til kommentar

Sjekka priser på Tanum.no og fant ut at de faktisk ikke var så verst. Ikke på engelske bøker hvertfall. Endte med at jeg tok turen til en av butikkene deres og sjekka ut "Boken om digital fotografering". Dessverre var den ikke noe for meg :(. Må nok ha noe mer spesifikt.

Capris.no hadde jo knall priser da, spesielt om du får gratis frakt.

Driver å ser litt på denne nå: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1902538463/ , noen som har vært borti den? Ser den ligger på Capris til en rimelig penge også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...