EvenEleven Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei. Jeg har et lite personelig prosjekt. Jeg vil klare å Growle! Noen som har noen tips eller nettsider som jeg kan kære meg litt? Har sett på mange youtube videor men er så mye drit der. Takker for all hjelp:) Mvh. Even Lenke til kommentar
Johari Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei Even. Som med alt annet så er øvelse gjør mester. Men pass på så du ikke skader stemmen / stemmebåndet permanent. Har et par linker som kan hjelpe. Tony bullard har en noen gode tips, prøv http://www.tonybullard.com/?page_id=19 Eller kan du lese litt på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Death_growl Lykke til Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Tusen takk! Dette her blir nokk nyttig:) Hva mener du med å skade stemmen? Lenke til kommentar
Johari Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Du må ikke overbelaste musklene i halsen. Vist du kjenner at du får vondt så bør du stoppe. Da gjør du det ikke riktig. noen gode tips her også: http://www.wikihow.com/Do-Harsh-Death-Metal-Vocals Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Ahh jeg skjønner:) Takk for hjelpen! Flere innspills mottas gjerne. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 bare og øve og øve! Tar sin tid Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ikke bare skrik det ut. Bruk hele brystet og ''skyv'' ut vokalen i deg. Det hjelper veldig mye mot halsen. Skjønner du hva jeg mener? Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ikke bare skrik det ut. Bruk hele brystet og ''skyv'' ut vokalen i deg. Det hjelper veldig mye mot halsen. Skjønner du hva jeg mener? Det funker bra når man ikke spiller gitar samtidig, men det er litt vannskligere når man spiller samtidig å må stå stille med hode hele tiden. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 For et artig prosjekt! Skulle likt å fulgt utviklingen =) Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Nå har jeg starta litt her. Mine problemer: - det finnes ikke nokk luft i lungene mine, holder i 10 sec mens jeg gjør en "low-growle". - Skal jeg gå for en scream så blir stemmen lav og jeg føler et press i hjernebakren så jeg blir utmattet. Hva gjør jeg feil ? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Da må du øve deg på å puste dypere, så du får mere luft til lungene, før du presser ut et brøl på over 10 sekunder. Det med at du blir utmattet er fordi du ikke skyver nok med brystet og magen. Du bruker halsen din for mye. Det gjorde jeg hele tiden i starten også. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Takk for tipset, da får vi prøve det idag Lenke til kommentar
neadii Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 *Mine innlegg* Vil lære med dette jeg og. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Hvordan kan jeg bruke magen mer :S? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Stram magemusklene dine som faen. Så presser du med magen mens du lager en AH-OH lyd med munnen Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Ok, da skjønner jeg det litt mer takk for tipset! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg prøver å lære det samme selv, så jeg slenger meg på her Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det finnes en film som lærer deg det du skal gjøre uten å ødelegge stemmen. Om jeg bare kunne husket hva den het!! Det er hun som lærte mange kjente "growlere" å growle, eller "scream" som de sier, ordentlig. Har senere også kommet en 2'er. "Don't open your mouth before you have seen this movie" Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Den hadde vært kjempe greit å se! Hvis du kommer på navnet hadde det vært herlig om du posta her Lenke til kommentar
neadii Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hidephix: Snakker du om vokalisten i Arch Enemy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå