Gå til innhold

HD til PS3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...en kjapp google gir deg utallige svar som viser hvordan det gjøres.

Dog ikke akkurat lett. Hvorfor godtar ikke PS3 NTFS når http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1820 beskriver FAT32 som gammeldags?

Fant denne http://tokiwa.qee.jp/EN/Fat32Formatter Bør jeg kopiere filene over til den interne harddisken først (av sikkerhetsgrunner), eller må den eksterne være tom før jeg kan gjøre dette?

Endret av byredyre
Lenke til kommentar
Kan du ikke konvetere den fra NTFS til FAT32 via kjør/CMD uten å miste noenting, eller tar jeg helt feil? (Husker ikke kommandoen akkurat nå)

jeg husker heller ikke kommandoen, men jeg vet om den. Dog fungerer den kun for FAT32 til NTFS, og ikke andre veien..

Lenke til kommentar

Ok, da er harddiskens innhold kopiert (herregud for en tid). Jeg ønsker også å dele den likt, slik at jeg bruker FAT32-delen til filmer ol. jeg spiller av i PS3, og NTFS-delen til andre ting (jeg har Vista, hvis det har noen betydning). Hva skal jeg gjøre først; konvertere eller partisjonere?

PS. Vil konvertering/partisjonering gå fortere hvis jeg sletter all data først?

Endret av byredyre
Lenke til kommentar
Kan du ikke konvetere den fra NTFS til FAT32 via kjør/CMD uten å miste noenting, eller tar jeg helt feil? (Husker ikke kommandoen akkurat nå)

jeg husker heller ikke kommandoen, men jeg vet om den. Dog fungerer den kun for FAT32 til NTFS, og ikke andre veien..

Det er sant, husket ikke om det var NTFS-->FAT32 eller omvendt, men da hjelper nok ikke det her, siden det ikke funker den veien

Men hvis det er wn WD-disk, kan du laste ned et program som gjør den til FAT32

Men du har vist klart den delen nå, så kanskje ikke så viktig lengre

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Ok, da er harddiskens innhold kopiert (herregud for en tid). Jeg ønsker også å dele den likt, slik at jeg bruker FAT32-delen til filmer ol. jeg spiller av i PS3, og NTFS-delen til andre ting (jeg har Vista, hvis det har noen betydning). Hva skal jeg gjøre først; konvertere eller partisjonere?

PS. Vil konvertering/partisjonering gå fortere hvis jeg sletter all data først?

Nei, hastigheten på en formatering påvirkes IKKE av om det er data eller ei.

En hurtigformat herper partisjonstabellen og setter denne opp på en annen måte som da gjør data som ligger på disken til ubrukelige samlinger av 0'ere og 1'ere som da overskrives med nyere filer.

Om du vil dele opp disken så er dette mulig i disk management i Windows, som du finner i kontrollpanelet under administrative verktøy og datamaskinbehandling.

Den heter vell mer spesifikt "Diskbehandling" når du er der inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...