pierce007 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Har et lite problem her. Når jeg prøver å spille av på Pc'en så lagger filmen - hakkete og jævlig. Lyden er grei. Spiller jeg av filmen på kamera er alt ok. Er forresten en Canon HF10. Jeg tror det kan kanskje ha noe med framerates eller noe slikt, da jeg endret noe på oppstillingen for å få dette optimalisert ifølge manualen. Noen som har noen tips eller erfaringer med dette og hvordan en kan få endret dette slik at titting på PC eller DVD bli like bra som å se gjennom kamera? Mulig det kanskje faktisk var shutterspeed jeg endret på... Endret 12. februar 2009 av pierce007 Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har et lite problem her. Når jeg prøver å spille av på Pc'en så lagger filmen - hakkete og jævlig. Lyden er grei. Spiller jeg av filmen på kamera er alt ok. Er forresten en Canon HF10. Jeg tror det kan kanskje ha noe med framerates eller noe slikt, da jeg endret noe på oppstillingen for å få dette optimalisert ifølge manualen. Noen som har noen tips eller erfaringer med dette og hvordan en kan få endret dette slik at titting på PC eller DVD bli like bra som å se gjennom kamera? Mulig det kanskje faktisk var shutterspeed jeg endret på... Sannsynligvis PCen eller skjermen som ikke takler så høy oppløsing. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Har et lite problem her. Når jeg prøver å spille av på Pc'en så lagger filmen - hakkete og jævlig. Lyden er grei. Spiller jeg av filmen på kamera er alt ok. Er forresten en Canon HF10. Jeg tror det kan kanskje ha noe med framerates eller noe slikt, da jeg endret noe på oppstillingen for å få dette optimalisert ifølge manualen. Noen som har noen tips eller erfaringer med dette og hvordan en kan få endret dette slik at titting på PC eller DVD bli like bra som å se gjennom kamera? Mulig det kanskje faktisk var shutterspeed jeg endret på... Sannsynligvis PCen eller skjermen som ikke takler så høy oppløsing. Men nå har jeg en fulll HD PC da med full HD skjermoppløsning... Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er ikke det det går på. Det går på hvor høy kvalitet PC'n din klarer å yte, ikke hva den klarer å fremvise - om du forstår. Hvis du viser et stillbilde, så vil du få fullt utbytte av skjermen din. Men om du skal spille av en film som krever mange slike bilder i sekundet kan det være PC'n din ikke er rask nok for jobben, og dermed vil bildet, og ikke lyden bli liggende etter (de bilde krever mye mer enn bilde). Så som du sa, mulig PC'n din er i stand til å vise veldig fine bilder, men kanskje ikke veldig fine filmer - det er en forskjeld der. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Er ikke det det går på. Det går på hvor høy kvalitet PC'n din klarer å yte, ikke hva den klarer å fremvise - om du forstår. Hvis du viser et stillbilde, så vil du få fullt utbytte av skjermen din. Men om du skal spille av en film som krever mange slike bilder i sekundet kan det være PC'n din ikke er rask nok for jobben, og dermed vil bildet, og ikke lyden bli liggende etter (de bilde krever mye mer enn bilde). Så som du sa, mulig PC'n din er i stand til å vise veldig fine bilder, men kanskje ikke veldig fine filmer - det er en forskjeld der. ok jeg skjønner. da vil det si at jeg endret for mye på oppsettet. for første gangen - fabrikkinstillingen - da gikk det bra, mens jeg etterpå endret noen innstillingen gikk det ikke. finnes det noen metode/måte å finne ut av hvor mange slike bilder i sek maskinen takler? eller må en bare evt prøve seg frem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå