Littleguy Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Skal ha en HTPC, som for det meste vil bli brukt til film, musikk, nett. Altså ikke noe spill. Det er viktig at den er rimelig stille. Har sett på følgende oppsett: Antec VERIS Fusion Remote Max - Desktop - ATX ASUS M3N78 - Hovedkort - ATX - GeForce 8200 - Socket AM2+ Prosessor - 1 x AMD Athlon X2 5050e / 2.6 GHz Energy Efficient - Socket AM2 - L2 1 MB HP - Minne - 1 GB - DIMM 240-pin - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 (3GB Totalt) LG GGC H20L Super Multi Blue - Diskstasjon WD Caviar Black WD7501AALS - Harddisk - 750 GB Antec NeoHE 550 EC - Strømforsyning - ATX12V 2.2 Er det noen som har noen kommentarer eller eventuelle endringer jeg bør gjøre i dette oppsettet? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Noen grunn til at du går for Max kabinettet? Hovedkortet ditt er jo µ-ATX uansett, så det vil jo "skli" rett inn i et vanlig Fusion Remote. Hadde kjøpt en "Green Power" harddisk i steden for også, de er litt mer stillegående. Og ikke glem "baby ninja"-kjølern til CPU da. Lenke til kommentar
Littleguy Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Kabinettet har jeg vel valgt fordi jeg har plass, og at det trolig vil gi mindre støy/varme med 3 og større vifter, men det er mulig dette ikke har noe å si. Når jeg sjekket litt så jeg at hovedkortet kommer i 2 modeller, en ATX og en µ-ATX. Jeg hadde valgt ATX og dermed måtte jeg ha MAX, men dette kan jeg da endre. Harddisken er endret til Green Power. Vet ikke hvorfor jeg ikke hadde det med i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg ville faktisk tatt en AM2+ prosessor også med HT3 så du får max utnyttelse av GPU. Kjekt å ha mulighet for Deinterlacing også. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Mener å ha lest at Lite-On BR spilleren ikke passer med kab. (stealth funksjonen). Sjekk dette. Er ellers uenig i systemet (heller Intel+9400), men smaken er som baken 9300/9400 IGP kort er dyre... Lenke til kommentar
Littleguy Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Mener å ha lest at Lite-On BR spilleren ikke passer med kab. (stealth funksjonen). Sjekk dette. Er ellers uenig i systemet (heller Intel+9400), men smaken er som baken 9300/9400 IGP kort er dyre... Mener å ha lest en test av kabinettet der denne leseren var brukt, uten at det ble nevnt noen problemer med det. Finner selvfølgelig ikke igjen den testen nå, men er det andre som vet mer om dette? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har denne spilleren i dette kabinettet. Måtte sage bort litt plast i dekselet for å få ejectknappen til å passe. (Spilleren er skjult og kommer med to deksler, så det er ikke noe problem). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå