Gå til innhold

Vil et gammelt patchepanel være et svakt ledd i et nettverk?

awt

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i et 48-porters patchepanel på jobb som jeg tenkte jeg skulle benytte meg av i et hjemmenettverk. Utseendemessig er ikke dette et moderne patchepanel, og på "kretskortet" til termineringene står det printet "CAT 5".

Vil det være dumt å bruke dette panelet i et gigabit-nettverk med Cat-5e/6/6e-kabler, eller har panelet minimalt å si?

Produsent er Alcatel, og typenr. er 6823.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en komponent er ny eller brukt har veldig lite å si, så lenge den leverer "kravene".

Jeg har ikke lyst til å spandere så mye på noe jeg kan få gratis, men om dette er søppel har jeg ikke så mye valg.

Dette er til privat bruk ja, og jeg vil påstå det er noe tungvindt å ha en nettverksløsning i et hus med en del kontakter uten patchepanel.

Lenke til kommentar

det har en del å si, men ikke om det er brukt ellre ubrukt, men hvor gammelt det er. å implementere en gammel switch f.eks i en bedrift er noe man skjeldent ser, og det har en grunn. har opplevd mye plunder med eldre switcher f.eks.

men patchepanel er vel noe mindre sansynlig at skal streike, med mindre det er gammelt og godt brukt, ting blir slitt. men siden det er hjemme og ikke noe krise hvis det går ned er det bare å fyke i vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...