Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil @ finn.no - Bruker med falskt navn, noen betydning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett litt på en bil på finn.no, som virker veldig bra. Det er lagt ut en del informasjon og 6 bilder av bilen.

Men så har jeg et spørsmål...

Ifølge annonsen heter selger "jonas", men når jeg søker opp mobilnummeret finner jeg følgende navn:

"Abdulla ****** *****"

Hva tenker dere om dette? Er dette "trygt" når selgeren går under falskt navn i annonsen?

Mvh. Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har sett litt på en bil på finn.no, som virker veldig bra. Det er lagt ut en del informasjon og 6 bilder av bilen.

Men så har jeg et spørsmål...

Ifølge annonsen heter selger "jonas", men når jeg søker opp mobilnummeret finner jeg følgende navn:

"Abdulla ****** *****"

Hva tenker dere om dette? Er dette "trygt" når selgeren går under falskt navn i annonsen?

Mvh. Lasse

Er en gjenganger på finn.no at noen av disse Abdullah-gutta legger ut biler i falskt navn. Bilene er stjålet. Du får bilen, de får penger, og du har et problem. Sjekk med politiet om bilen er stjålet.

Lenke til kommentar

Når man ringer på en annonse lagt ut av "Jonas", men så viser det seg at han som virkelig selger ikke kan ordentlig norsk en gang, DA hadde jeg blitt mye mer misstenksom enn om det virkelige navnet hadde stått oppført med en gang.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Var borti en bil inni oslo for noen år siden. Uansett. I mars var jeg inne å så på den, i en bakgård i sentrum. Selgeren, Ping "et-eller-annet", fortalte at den hadde gått 220 000 km, og var "veldig bra". Jeg ante fare da jeg så at det rant girolje på bakken der bilen sto parkert, og at kassa merkbart ikke var særlig samarbeidsvillig. Jeg dro hjem, og ventet med å kjøpe bil.

I juli, var jeg sammen med noen kamerater på tur inn til oslo igjen. På ei lita øy en eller annen plass. Og, ved en tilfeldighet kom jeg over en annonse på nettet noen dager før vi dro, og bestemte meg for å stoppe innom selgeren på veien, for å se bilen. Merkverdig nok, viste det seg at bilen da hadde gått 110 000 km, og var eid av en gammel bestemor. Selvfølgelig da bestemoren til selgeren. Jeg kjente igjen bilen pga. noen riper i logoen på rattet, og det faktum at girkassa var totalt vrak - og at den sikkert lakk tre liter olje i døgnet.

Når jeg kom hjem, ringte jeg vegvesenet, og fikk sjekka opp registreringsnummeret. Å joda, den hadde byttet eier hele seks ganger på tre måneder, hvor da alle (bortsett fra han siste) hadde etternavn som Ping, Ling, Ta og Tran.

Det handler på ingen måte om å være fordomsfull, men det er merkelig hvordan de kan "avskrive" seg skyld for dokumentforfalskning ved å la bilen skifte eier noen ganger ekstra.

Det er bedre å sjekke rammenummer mot registreringsnummer, ringe vegvesenet å sjekke om bilen er hel - og hvem som har eid den (og når), at den ikke er vraka og ikke stjælt - enn det er å komme hjem glad og fornøyd på en fredag, og bli vekket av en hyggelig kar fra Horten politistasjon mandag morgen.

Det er kjipt å brenne alle sparepengene på TULL, samt ende med et større forklaringsproblem og mer arbeid med en girkasse som er lappa sammen med greiner, grus og elektrotape.

Lenke til kommentar

Kanskje det er kalle navnet?

Kjenner en person som i Sverige, Uppsala. Han er utlending, men han gir alltid navne sitt Jonas eller Jones, hvis jeg husker riktig. Pga at folk ikke kjøper noe fra han, hvis navne hans er utlending. Og det har også onkelen min opplevd før.

;)... Jeg har ikke noe problem at navne er byttet eller ikke, så lenge bilen er OK, og ikke er stjålet!

Lenke til kommentar

solgte en bil en gang. kjøperen som kalte seg jonas kom og så på bilen. bestemte seg for og kjøpe den. på papirene han skulle skrive under på skrev han et helt annet navn. 6 månder seinere blei eg oppringt av poletiet som ville avhøre meg per telefon om salget av bilen. JONAS hadde solgt bilen videre fra sin BUTIKK. svindlersak

Lenke til kommentar
Varier litt da.

Kaller navne mitt er Sid, så det blir alltid Sid på Finn.no

Mens ekte navne mitt er noe annet.

Hvofor i alle dager oppgir du ikke ditt egentlige navn? Jeg oppgir alltid mitt fulle navn når jeg legger ut annonser på diverse sider.

Fordi alle kaller meg Sid, og jeg har aldri hatt problemer med det navnet.

Edit: Skal jo bytte navn på pass også,snart!

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...