sdf123 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har en audi 2002 a4 stv 1,9tdi som jeg har problemer med at iser en god del på innsiden av rutene. Noen tips til hva som kan gjøres for å få bort dette problemet? Jeg vet det at å kjøre korte turer med bilen ikke skal være bra, og det er noe jeg gjør dessverre. Men jeg ser andre biler, da også eldre biltyper ikke har dette problemet. Og jeg vet at dem heller ikke kjører mye og lange turer. Tips taes imot med STOR takk! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Et tips, er å kjøre bilen god og varm, for så å parkere den der den skal stå. Ta så en god del aviser som du river ut sidene på, og legger på dashbordet og på bagasjerommsgulvet. Disse suger til seg en god del væske, og dette fungerte utmerket i min gamle golf som til stadighet hadde dette problemet... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sørg for å halde frontruta rein på innsida, jo meir fett som ligg der, jo lettare vil det legge seg is. Om det er eit problem på alle rutene bør du kanskje sjekke om det er fuktighet ein plass. Avispapir er eit godt tips. Eg trudde ikkje korte turar skulle bety noko. Når derimot bilen er varm kan du med fordel skru av varmen, gjerne over på kaldt og rulle ned vindaugene dei siste minuttane av turen. Då får du ut mykje varm luft som ville kondensert. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ising på innsiden betyr vel at det er fuktig i bilen. Du burde lette litt på mattene å se om det ligger fukt der. Altså type vann. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Treng ikkje være direkte fuktighet, varm luft som kondenserer er og fuktig, ruta er kald = is. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kan tenke meg det er pga dugg. Hvis du lar vinduene foran stå bittelitt åpne, så vil ikke denne isingen forekomme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå