Gå til innhold

Sponset mobil m. dyrt bredbånd, og billig ringe abonnement?

Anbefalte innlegg

Skal ha ny mobil. Men blir litt dyr uten binding.

Men ser at alle abonnementene en kan velge for å få mobilen billigst er av typen med de dyre mnd. prisene for ringe-abonnement.

Men jeg ringer, og sender SMS, veldig lite. Men bruker mobilt bredbånd mye.

Er det noen som tilbyr binding til de dyre bredbånds abonnementene isteden for de dyre ringe abonnementene?

Ideelt hadde vært å kunne kjøpe feks Xperia og binde den til Telenor sitt "Fri Bruk" og "djuice zero" :hmm:

Siden "Fri bruk" er 100kr dyrer i mnd en "Fri prat". Så skulle jo en slik deal være en fordel for Telenor? Selv om det muligens genererer litt mer bruk av nettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke mye data? Visst du kjøper telefonen med Frihet, så kan du bruke data så mye du vil 1 mnd for 300kr(10 kr pr dag maks hos Telenor.) da havner du på 499kr fast i mnd, samt ringepris på 49øre til alle operatører, samt 49øre pr sms :)

Evnt kan du Superpluss visst du ønsker 70kr lavere mnd pris, men litt dyrere for samtaler til andre mobilnett og sms.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Det er ikke så dumt det. Men djuice complete passer nok litt bedre, og da går også totalprisen ned 70kr/mnd.

Eneste er at Trådløs Sone har makspris per dag på 150kr når en har bredbånd som tillegstjeneste (gratis m. dedikert bredbånd). Og jeg som reiser såpass mye vil nok gå på en stor smell akkurat der. For trådløse soner pleier vel ofte være kjappere en Turbo3G?

Hvorfor koster Fri bruk 499 i mnd når en kan få data for max 10kr/dag?

Kun pga gratis trådløse soner?

Lenke til kommentar

Det er en mulighet ja. Men bakdelen her vil være at du etter 200mb pr mnd vil blir "strøypet" til edge hastighet den mnd. Slik at visst du skal bruke dette endel vil kansje 200mb bli litt i minste laget. Med fri bruk får du jo ikke denne begrensningen.

Men er du avhengig av FriBruk? Vil ikke Kveld&Helg gjøre nytten? gratis etter 1700-0700 samt helgene og helligdager.

Du kan jo legge Mobiltbredbånd tjenestene til på alle private abb. slik at du må nesten bestemme selv hvilken prisklasse du vil holde deg i.

Slik jeg ser det:

Visst du bruker mobilen til litt enkel surfing og mailsjekking. Så er nok den løpende priser pakken en grei løsning. F.eks djuice complete 129kr + 10kr dagen.

Visst du bruker det på ettermiddagene\kveld og helgene er jo slipper du jo da unna med 129 + 119 = 248kr mnd fast pluss evnt bruk. Da har du også fribruk av trådløse soner etter 17 i ukedagene, samt helgene.

Men visst du vil "toppa heile dridn" kan du jo velge fribruk, men da er jo prisen 129+499. Du kan jo velge djuice Zero for å få en lavere mnd pris. men da koster jo telefonen mer.

Personlig synest jeg alternativ 2 ser greit ut, bruker du datatrafikken mye på dagtid?

Lenke til kommentar

Men tilbake til spørsmålet som vart stilt i fyrste innlegget: Er det mogeleg å binde seg til mobilt breiband som tilleggsteneste, og få subsidiert telefon?

Tilleggsspørsmål: Er det mogeleg å kjøpe mobilt breiband abonnement med subsidiert telefon som "modem"?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Ja trenger mer en 200mb mnd. Og ja bruker nettet hele døgnet, så fri bruk er et must.

Så da blir det tilbake til første spørsmålet mitt igjen :(

Men visst du vil "toppa heile dridn" kan du jo velge fribruk, men da er jo prisen 129+499. Du kan jo velge djuice Zero for å få en lavere mnd pris. men da koster jo telefonen mer.

Ja må nok toppa heile dridn :)

Men med den prisen telefonen har med Zero så lønner det seg å kjøpe telefonen på billigste nettbutikk uten binding. Og heller velge fritt abonnement.

Men hadde håpet å komme unna et par festblanketter om mobilt bredbåndsbinding var en av tegningsmulighetene.

Må nok sjekke opp tipset ditt litt for å høre om en butikk kan avtale med Telenor om å "trikse" til noe. Kanskje jeg er heldig.

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Sidan du ynskjer fri bruk heile døgnet nemner eg at Ucan2 sel Netcom-breiband til halv pris.

http://www.amobil.no/artikler/selger_netco...halv_pris/67766

Sparer ein 250 kr. i månaden, så vert det raskt pengar til ny telefon. Dette ser ut til å vere eit reint mobilt breiband abonnement, dvs. at ein ikkje kan ringe med det. Dersom du fyrst og fremst brukar mobilt breiband på ei datamaskin greier du deg godt med eit reint dataabonnement og eit modem, og då vert dette ei billeg løysing.

Det går ikkje fram av heimesida om dei kan tilby dette som tilleggsteneste til vanleg (ringe)abonnement, og til den prisen. Ringeabonnementet deira kostar 128 kr. i månaden, men ein kan få frådrag på 100 kr. i månaden på forbruk. Det vert ein stiv pris om ein ringer lite.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Tok en runde i dag. Første butikken jeg var i hadde fått trikset det til og solgt "Fri Bruk" og "billig ringe abonnement" for noen dager siden. Der ringe abonnemnetet ikke var bundet på noen måte. Men "Fri bruk" var bundet, og kostet da 549kr/mnd i 12mnd. Og da hadde de solgt X1 til 4799kr :w00t: Akkurat det jeg var ute etter.

Tok en runde for å høre med andre butikker om de kunne matche prisen fra den første. Men ingen av de kunne få til binding av "Fri bruk" til privat abonnement for sponsing av telefon. Men for bedrifts abonnement gikk det :(

Et par av de ringte Telenor for å høre. Som bekreftet at det ikke gikk. Men mest sansynelig så ville det bli mulig på privat abonnement også.

Netcom butikkene kunne heller ikke sette sammen en slik pakke.

Gikk tilbake til første butikken for å kjøpe den der. Men når det skulle legges inn oppdaget han at smutthullet han hadde brukt noen dager føre nå var tettet igjen :cry:

Så da blir det nok å vente ytteligere noen uker for å se om det alternativet dukker opp. Bonusen er at grunnprisen på telefonen mest sansynelig vil synke også.

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Ble veldig fristet til å gå for ownersbuy.no (jeg er gratis medlem gjennom organisasjonen.) sin avtale med Netcom. Da kommer silver-norsk på 4049kr + Owners Smart (Netcom) på 99kr/mnd i 1år. Som gir en totalpris på 5237kr (+eventuelt internett), og det inkluderer en del gratis bruk. Tror ikke en finner det noe billigere andre steder.

Men etter en del leting, og regning. Så går jeg nok for å kjøpe mobilen uten abonnement. Og heller tegne Onecall datapakke som tilleggstjeneste på abonnementet jeg har. Siden det ikke koster noe etablering, eller er binding på. Så får jeg heller revurdere å gå over til Telenor hvis det viser seg at jeg er ofte over 5Gb når jeg ikke har tilgang på gratis trådløse soner.

Lenke til kommentar
Så får jeg heller revurdere å gå over til Telenor hvis det viser seg at jeg er ofte over 5Gb når jeg ikke har tilgang på gratis trådløse soner.

Det er det liten grunn til, sidan Telenor har nøyaktig dei same reglane.

Ehm? Den toog eg ikkje heilt.

Vet de fleste har begrensning på 5Gb ja. Men det er kun Telenor som åpner opp for gratis bruk av sine trådløse soner (stort sett bare de som har på offentlige steder++?. Og det er ganske mange steder for oss som reiser mye. OneCall som bruker Telenor hadde ikke den muligheten.

Men hvis det er liten sjanse for å bli strupet, selv over 5Gb, så slipper jeg å tenke på det :)

Eneste er at de trådløse sonene ofte kan være raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...