Gå til innhold

[Løst]Sette Speedtouch 510i i bridge (med linksys WRT54GL)

Anbefalte innlegg

Har et oppsett med et Speedtouch 510i-modem og en Linksys WRT54GL-router, og jeg skulle gjerne satt modemet i bridge-modus. Nå har jeg fått til akkurat det vha. Telenor sin guide, men det hadde vært fint om jeg faktisk fikk internett til å funke og, noe det ikke gjør etter at jeg setter modemet i bridge.

Noen av sidene jeg har vært innom og gjort hva det står:

Lagde en tråd for en tid tilbake om det samme, men kom aldri så langt at jeg fikk internett til å fungere. Så det jeg nå lurer på er om det finnes en eller annen person som gidder å lage en konkret guide til meg på hva jeg må gjøre; hva slags innstillinger jeg må endre på i modemet og routeren.

Har slitt i flere dager nå på å få til dette her ...

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt sikker på hva det er selv, men så vidt jeg har skjønt får det routeren til å ta seg av både IP-adresser og oppkobling til internett. Jeg vet ihvertfall at det gjør så jeg kan åpne porter skikkelig.

"OK in short: Non bridged mode is when the DSL modem performs all the functions that allow you to connect to the internet which include: all the technical settings (VCI, encapsulation etc) and the modem also connects to the ISP with your username and Password. You can basically just connect your PC via say, Ethernet or USB, to the modem and you are connected.

Bridged mode on the other hand, allow some external device i.e. your PC or a separate router, to do the ISP connection etc. In bridge mode all the Modem does is remember your VCI, VPI and encapsulation settings. The ISP information and IP adress assigning is controlled from your separate router or PC in PPP mode."

Endret av GW
Lenke til kommentar

Sorry for dobbelpost, men tenkte jeg skulle si at jeg har klart det nå, også dele løsningen.

Det jeg gjorde var å krysse vekk/deaktivere DHCP i modemet. Det er jo sikkert logisk nok for mange at man skal gjøre det, men Telenor sin guide sier at den skal være på.

(Også må man huske på å sette på plass igjen nettverkskabelen som går mellom modem og router, fordi man brukte den kabelen til å koble PC-en til modemet for å endre på innstillingene :blush: . Tok sin tid før jeg fant ut av det og :p )

Endret av GW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...