co2 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 For et år siden trente jeg for første gang regelmessig. Dette bestod av sykling/jogging i ca 20min, med trening av de fleste muskler i overkroppen. Nå spiste jeg muligens ikke akkurat riktig, da jeg fikk en enorm appetitt og hev i meg det meste jeg kom over. Allikvel hadde jeg et hvist fettap og fikk mer synlige magemuskler, mistet også det jeg hadde på sidene. Det var et halvt år siden, og siden den gang så har jeg ikke trent, spist søppelmat og ikke uforståelig blitt rimelig lubben. Nå vil jeg endre på det, men jeg har riktignok ikke store kunnskapene om trening. Jeg tenkte at jeg skulle prøve å få flesket bort før jeg prøver å bygge opp noe. Har begynt å spise sunt, men fremdeles uregelmessig(sjeldent og mye.) Er ca 183cm, 83,45kg og snart 21 år. Tips og råd om fremgangsmåte? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg vil anbefale deg å trene noen måneder for å få opp muskelvolum før du slanker deg. Med mer muskler får du høyere forbrenning og det blir lettere å bli kvitt fett. Et par måneder med styrketrening og en drøy måned med kondisjon/kardio/slanking så er du klar for strandsesongen. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Og spis små, hyppige måltider. Slik holder du forbrenningen oppe og slipper den følelsen av å være utsultet kontra stappmett. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Få også med deg del 2 som handler om kosthold. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Og spis små, hyppige måltider. Slik holder du forbrenningen oppe og slipper den følelsen av å være utsultet kontra stappmett. Det er bare tull at små hyppige måltider holder forbrenningen"oppe". Forbrenningen stopper ikke opp, bortsett fra når du er død da. Til trådstarter. Spis sunt, spis når du er sulten og ikke minst bare tren!! Ut i fra dine resultater fremover, får du ta en vurdering underveis om du skal øke/kutte eller forsette med mat(kcal) inntak og treningsmengde. Lykke til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Og spis små, hyppige måltider. Slik holder du forbrenningen oppe og slipper den følelsen av å være utsultet kontra stappmett. Det er bare tull at små hyppige måltider holder forbrenningen"oppe". Forbrenningen stopper ikke opp, bortsett fra når du er død da. Til trådstarter. Spis sunt, spis når du er sulten og ikke minst bare tren!! Ut i fra dine resultater fremover, får du ta en vurdering underveis om du skal øke/kutte eller forsette med mat(kcal) inntak og treningsmengde. Lykke til. Grunnen til at man skal spise mange måltider er fordi kroppen til enhver tid skal ha tilgang på protein. Når det gjelder forbrenning vil jeg påstå at det totale kaloriinntaket som har noe å si. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vel, det jeg har hørt er at kroppen går inn i en slags "sultemodus" når man ikke spiser regelmessig, men det kan jo være feil... Spis hyppig uansett du Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vel, det jeg har hørt er at kroppen går inn i en slags "sultemodus" når man ikke spiser regelmessig, men det kan jo være feil... Spis hyppig uansett du Det stemmer at kroppen går i en modus som gjør at den sparer på kaloriene du får i deg, men det skal mye til. Vil uansett anbefale alle å se linken jeg la ut ovenfor. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Grunnen til at man skal spise mange måltider er fordi kroppen til enhver tid skal ha tilgang på protein. Når det gjelder forbrenning vil jeg påstå at det totale kaloriinntaket som har noe å si. Hvis du spiser et måltid med 60 gram protein kl 12, eller spiser et måltid med 20 gram protein kl 12, 15, 18. Har kroppen tilgang på like mye protein i i tidsrommet 12-18. Forskningen taler også direkte i mot dette å spise lite men mange måltider. Det er flere ulike studier som har vist at det vil være fordelaktig med færre og større måltider med tanke på helse/muskelvekst/bodycomp osv. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vel, det jeg har hørt er at kroppen går inn i en slags "sultemodus" når man ikke spiser regelmessig, men det kan jo være feil... Spis hyppig uansett du Dette er også feil. Kroppen vil ikke gå i sparemodus på bakgrunn av hyppigheten på måltidene. Det er til syvende og sist mengden kcal over tid som bestemmer om kroppen vil gå i såkalt "sparemodus". Forskning viser at folk kan fint gå uten mat i tidsrom på 48 timer, uten at det blir noen forandring på metabolismen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå