Gå til innhold

VCD & SVCD - Kyss meg i ræva!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svcd har Dvd lyd så da er det jo greit og putte den i dvden sånn lydmessig

 

jasså ? Kanskje bare jeg som ikke har fått til dolby digital på SVCD filmer. SVCD kommer nok til å dø ut etterhvert som folk får seg DVD-Brennere. Da får du like bra lyd og like bra bilde på kopen. .)

 

De har elska, og full av håp spør hun: - "Hva skal vi kalle ungen?"

Han drar av seg kondomen, knyter en knute på den og svarer: - "Kommer'n seg ut herfra kaller vi'n McGyver!"

Lenke til kommentar

Picashu: hehe feil..

De dvd brennerne som er ute nå skriver bare ett lag.

De du kjøper er to lag.

Altså dobbelt så mye lagringskapasitet.

 

Men når brennerne kan skrive to lag...ja da skal jeg jammen kjøpe meg en :D

 

Forøvrig funker dette progget perfekt til å rippe en film.

Fikser bare på bildet. Lyden forblir som før. Blir som en helt vanlig dvd.

 

Så brenner du filene ut på dvd-r.

 

Progget heter DVDShrink.

Tar ca. 15-20 min å rippe en film :)

Lenke til kommentar
Picashu: hehe feil..

De dvd brennerne som er ute nå skriver bare ett lag......

quote]

 

Feil ? hva er feil ????

 

Vet da at DVD9 er 2 lag, men fjerner man rulletekster, ekstra matriale osv. så får man i mange tilfeller 1 kjøpe-dvd (kapasitet 9.4gb) inn på en dvd r (4.6gb)

 

Selv om en dual-layer dvd har over 9gb lagringskapasitet er det ikke dermed sagt at hele plassen er brukt.

 

Venter du på 2-lags brennere må du nok vente lenge...

Lenke til kommentar
Hva i helvete- er meningen med de formatene der? Selv filmer på 2 * 700 mbyte suger ræva.

 

Vel, shit in = shit out. Ser du på en TS, er det et fett om det er VCD, SVCD, XviD eller HDTV, det kommer til å se for jæv|ig ut uansett.

 

Og SVCD skal du ikke kimse av, det har samme kompresjonsenkoding som DVD, bare med en begrenset bitrate.

Prøv å lag en selv av en dvd (hvis du har noen). Med mindre man er komplett udugelig, er det ikke vanskelig å få til et resultat som er vanskelig å skille fra originalmaterialet, avspilt på en standard tv.

 

Svcd har Dvd lyd så da er det jo greit og putte den i dvden sånn lydmessig

 

Nei. SVCD-standarden omfatter hverken DD eller DTS.

Lenke til kommentar
SVCD har bedre kvalitet enn divx da :) Tar riktignok litt plass men pytt sann.

 

 

Visst du tar en filmsnutt på 5min, komprimerer den i både SVCD, og i DivX, slik at begge resultatnene har samma størrelse, vil du se hva som er best. Det sier seg selv.

 

det er jo KLART at DivX/XViD er bedre enn SVCD! Det er jo en mye bedre og avansert komprimerings teknologi! :grumpy:

Lenke til kommentar

Du må vel spille den av i et DVD program. Følger ofte med f.eks skjermkort eller dvd spiller. Husker desverre ikke nanvet på noe nå. Er også mulig at windows media player kan spille av DVD og kansje også svcd filer om man forandrer en eller annnen innstilling, men det kan jeg ikke. Sjekk om du har noe dvd avspillings sowftware på pc en din og bruk det.

Lenke til kommentar
Visst du tar en filmsnutt på 5min, komprimerer den i både SVCD, og i DivX, slik at begge resultatnene har samma størrelse, vil du se hva som er best. Det sier seg selv.

 

Det der motstrider ingen. Men ta en film og komprimer den i DivX/XViD og SVCD mhp bildekvalitet ikke hvor mye plass fila tar så vil du se at SVCD går seirende ut :)

 

det er jo KLART at DivX/XViD er bedre enn SVCD! Det er jo en mye bedre og avansert komprimerings teknologi! :grumpy:

 

mao er DivX/XViD bedre enn DVD? DVD og SVCD er tross alt begge MPEG2 filmer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...