Gå til innhold

Fujifilm Finepix S2 Pro...

Anbefalte innlegg

Har tilbud om å kjøpe et Fujifilm S 2 pro. Har hatt det på hjemmelån en liten stund nå. Virker til å være et "seriøst" kamera:-) Det følger med en Nikkor AF 35-70mm og et Tamron 28-300mm. Kameraet er vell fra 2003. Er det noen som har peilling på hva dette er verdt??

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Har tilbud om å kjøpe et Fujifilm S 2 pro. Har hatt det på hjemmelån en liten stund nå. Virker til å være et "seriøst" kamera:-) Det følger med en Nikkor AF 35-70mm og et Tamron 28-300mm. Kameraet er vell fra 2003. Er det noen som har peilling på hva dette er verdt??
Det er nok ikke verdt så mye. Optikken er ikke noe særlig å skryte av, i hvert fall ikke bruksmessig, og kameraet har fått etterfølgere som er betydelig bedre. Disponerer et S3 Pro på jobb, og jeg synes i hvert fall det er veldig tregt - selv om bildene blir bra. Får du det billig (les: nesten gratis) er det greit nok, men jeg ville ikke betalt mer enn 1000 kr for hele pakken. For 1500-2000 kr får du betraktelig mye mer for pengene i bildekvalitet...
Lenke til kommentar
Nå sier ikke bitn hvilken 35-70 det er snakk om. Om det er f/2.8-varianten (noe det antakelig ikke er) så det da fullt mulig å skryte av det.
Joda, men ikke bruksmessig. Har forholdsvis liten bruksverdi på cropkamera, da det verken blir fugl eller fisk...

Det står 35-70mm 1:2.8 D på objektivet!

Jeg kjøper glatt dette kameraet for 1000kr ja:-)

Trodde det var verdt mye mer jeg. Takker for svar!

Lenke til kommentar

S2pro er et helt utmerket redskap for gode bilder. Selvfølgelig er ikke hurtigheten noe å skryte av, og til actionbruk duger det heller ikke, men det er en grei måte å komme i gang på. Liker du Fuji er det bare å sette i gang med å spare til en god objektivpark. Skulle du endre oppfatning om Fuji og heller ønske deg et Nikon vil du jo i så fall ha objektiv for DX-formatet. Jeg bare nevner det…

Lenke til kommentar
S2pro er et helt utmerket redskap for gode bilder. Selvfølgelig er ikke hurtigheten noe å skryte av, og til actionbruk duger det heller ikke, men det er en grei måte å komme i gang på. Liker du Fuji er det bare å sette i gang med å spare til en god objektivpark. Skulle du endre oppfatning om Fuji og heller ønske deg et Nikon vil du jo i så fall ha objektiv for DX-formatet. Jeg bare nevner det…

Tror jeg driter i å kjøpe dette kameraet! Han skal ha for mye for det synes jeg. Har bestemt meg for å dra til Elprice i morgen å kjøpe er Nikon D60:-)

Lenke til kommentar

Enig med deg der. S2pro var en milepæl for Fujifilm da det ble lansert, men S3 og S5 er begge såpass store oppdateringer at S2 falt nærmest gjennomgulvet i prisras. Tar ikke selger høyde for dette og tilbyr deg S2 og objektiv for mindre enn kr: 1000,- Bør du ikke tenke mer på det. Nikon D60 er også et ypperlig utgangspunkt.

Personlig ville jeg kanskje valgt D80 for å ha litt mer å jobbe/utvikles med i tiden fremover, men D60 er også helt OK.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...