Gå til innhold

Anlegg til under 1600 til film, musikk og tv

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal snart ha ny tv, men siden jeg har lite rom, skal jeg heller gå for en 22" pc-skjerm med høyere oppløsning og HDMI eller DVI til dekoderen. Denne skjermen har enten ingen eller veldig dårlig lyd, og må derfor ha noen eksterne høyttalere som kan gi litt lyd skikkelig til bildene. Jeg har fått et absolutt høyeste budsjett på 5000,- for tv og høyttalere, og regner med å få inn omtrent 500 når jeg selger den "gamle" 20" LCD-skjermen(ikke HD). Så hvis vi går så langt som å si at skjerm kommer på 1900, og at jeg vil bruke maks 3500 kroner, så har jeg 1600 å bruke på høyttalere.

Min første tanke var å bruke bilhøyttalere og kjøpe eller bygge en forsterker til å drive dem. Men det er såvidt jeg kan se både dyrt og komplisert(å bygge). Derfor søker jeg råd hos dere! Jeg trenger noe billig og bra, og det skal brukes til det som er nevnt i emnetittelen.

Hvordan det skal kobles er jeg ikke helt sikker på enda, for jeg skal ha en HTPC og en dekoder koblet til skjermen. Om det er mulig, kunne jeg vel brukt HDMI fra dekoderen, noe som sendte lydsignaler til skjermen. Det er sikkert også line in på skjermen, noe som kunne gjør at jeg kan koble dataen via VGA/DVI og ha en 3,5mm->3,5mm/RCA-kabel for å få lyd fra dataen, og så koble tv-en til høyttalerne. Det ville såvidt jeg kan se gi bra lyd. Evt. kan jeg koble dekoder til tv og videre til høyttalere, og koble dataen direkte til høyttalerne om den har såpass mange kontakter.

Rommet mitt er lite, ca. 3x4m, og tv-en står nesten i hjørnet på den ene langsiden. Senga står en meter unna tv-en, og er også inntil veggen.

Forslag?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...