CCola Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Heisann! Skulle hjelpe en kompis med å formatere en gammel PC. Problemet er derimot at han trenger raid for å installere WinXP i det hele tatt. Dette hadde ikke vært noe problem dersom han hadde hatt floppy-stasjon, men det har han ikke. Så vi skulle prøve med ei minnepenn. La over raid-driverne(Note, les(1)), og starta innstallasjonen (og trykte F6) og fikk opp vinduet hvor vi skulle "insert the device that contain the raid-drivers" eller noe i den duren. Men det eneste valget som er på den screenen er floppy, og det kommer opp at han ikke finner noen floppy (utrolig nok). (1) = Vi har driverne og alt, selvom jeg er litt usikker på hvilke av raid-driverne det er snakk om, men det skal vel holde med å legge alt over på ei minnepenn? Mappa heter Raid-drivers fra orginalplaten til hovedkortet. Så spørsmålet mitt er egentlig bare. Hvordan gjør man det med ei minnepenn for å legge inn raid-drivere? Andre info: - asus a7n8x-e deluxe <- Hovedkortet - Har WinXP - SP2 - Skal ha: WinXP - SP3 Takk for all hjelp! Still gjerne spørsmål om dere lurer på innstillinger osv Mvh, Jon Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du kan ikke laste TXT.mode drivere fra minnepenn med XP, det er kun vista som støtter dette. Mitt forslag er at dere bruke programmet nLite til å lage en installasjons CD hvor disse driverene er integrert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå