Gå til innhold

Overklokke GF2

Colin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Originalt kjører kortet 200/333MHz. Altså at kjernen opererer på 200MHz, og DDR RAM'en på 333MHz (166x2). For å overklokke skjermkortet kan du laste ned programmer som f.eks. PowerStrip, RivaTuner etc. I de kan du rett og slett justere opp hastigheten. Det er bare å dra en bar litt bortover :smile: Men du bør være forsiktig. Ta step på 1-2MHz om gangen.. test litt.. spill og sånn. Når det kommer feil i bildet på skjermen, klokker du selvfølgelig litt ned igjen.. eller hvis maskinen henger seg (hvis den ikke pleide å gjøre det fra før :wink:) Det er -veldig- enkelt. Man må bare gjøre det med måte, slik at man ikke er uheldig og ødelegger utstyret sitt!

Hvor langt du kan klokke kjernen og minnet varierer litt fra kort til kort. Som sagt er det bare å prøve seg fram. Tipper at minnet klare minst 385MHz. Kjernen klarer kanskje 220MHz.. men det kommer helt ann på kjølingen! Hvis man tar av standard kjølern og setter på en "Blue Orb" kjøler (kjøpes på microplex.no) og litt Arctic Silver kjølepasta er det "vanlig" at kjernen klarer 250MHz :grin:

Håper jeg hjalp deg litt på veien!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 23:54, Colin skrev:

Jeg har et Asus V7700 GF2 GTS Pro 64 MB Deluxe (det heter faktisk alt dette.....), og lurer på om det er mulig å klokke det. Hva trenger jeg? Hva bør jeg passe på? Tips? Hva som helst....

Pål

Det enkleste er å kjøre en register oppdatering meg denne filen. http://home.no.net/pakalle/download_data/n...ia/coolbits.reg

Dette gir mulighet til å overklokke i "Egenskaper for skjerm -> innstillinger -> Avansert -> GeForce2 GTS - > Flere egenskaper -> Klokkefrekvens"

Du bør greie 220 på Core og 420 på minne. Dette bruker jeg uten aktiv kjøling (vifte) på mitt POW GeFroce2 Pro.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-23 06:58, pkalle skrev:

Quote:

On 2002-01-19 23:54, Colin skrev:

Jeg har et Asus V7700 GF2 GTS Pro 64 MB Deluxe (det heter faktisk alt dette.....), og lurer på om det er mulig å klokke det. Hva trenger jeg? Hva bør jeg passe på? Tips? Hva som helst....

Pål

Det enkleste er å kjøre en register oppdatering meg denne filen.

Dette gir mulighet til å overklokke i "Egenskaper for skjerm -> innstillinger -> Avansert -> GeForce2 GTS - > Flere egenskaper -> Klokkefrekvens"

Du bør greie 220 på Core og 420 på minne. Dette bruker jeg uten aktiv kjøling (vifte) på mitt POW GeFroce2 Pro.

Hei

virker den på geforce 3 også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...