Gå til innhold

Link/snarvei til multiple mapper

Anbefalte innlegg

Jeg har en rimelig stor samling med serier, dokumentarer, musikk og bilder fordelt på flere harddisker. F.eks dokumentarene ligger på henholdsvis g:\docu , h:\docu og nettverkstedet \\lagring\docu.

Det jeg ønsker er å kunne ha en enkelt snarvei på desktopen som inneholder disse tre stiene. Med tiden blir det sikkert flere stier og letingen enda vanskeligere for å finne rett mediafil på rett harddisk.

Finnes det et triks i windows som gjør dette, eller et lite program som gjør dette?

I XBMC var dette en standard del av "snarveiene", men etter å ha migrert til "tv-pc" er jeg ganske så stuck.

Vennligst ingen forslag om å samle alt på en enkelt mappe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lag en mappe på skrivebordet og i den mappa har du de linkene du trenger....

Joda dette er en midlertidig løsning, mer eller mindre slik jeg har det nå. Men ønsker gjerne å ha visningen i en enkelt mappe/side slik at alt står listet enten alfabetisk, sortert på dato etc etc etter behov

Ser for meg at dette problemet må være tilstede for flere og flere personer nå i disse HD-tider hvor harddisker blir kjapt spist opp, og må fordele samlinger over flere disker. Rart om det ikke skulle være noe i selve windows som greier multiple linking.

Men om så ikke er tilfelle, tas tips til gode programsnutter velkomment imot.

Lenke til kommentar

mini-bump

Da var enda en harddisk anskaffet og uoversiktligheten enda større.

Som regel blir det som å lete etter nøkler i lomma, de ligger alltid i den siste du ser i...

Gjentar problemstillingen:

Om jeg har følgende struktur på diskene, hva skal til for å liste alt i ei mappe/én enkelt visning slik at "doku" fra tre og flere disker vises samlet?

G:\Doku

G:\Serier

H:\Doku

H:\Serier

J:\Doku

J:Serier

Lenke til kommentar
Lag en bat fil:

start "program1.exe"

start "mappe1"

Da er jeg akkurat like langt med flere mapper på skjermen igjen. Ønsker noe slikt:

-klikker på f.eks et ikon o.l. som heter f.eks "Dokumentarer"

-innholdet i det som kommer opp (vindu/mappe el liste) skal da ha visning fra g:\doku h:\doku og j:\doku i en og samme visning, gjerne sortert alfabetisk.

Lenke til kommentar
Skaff deg ett program spesiallaget for mediefilorganisering.

Det var jo nettopp dette jeg spurte etter lengre opp i tråden. Enten windows-trick eller program.

Idéer og forslag? XBMC for windows er genial som medie-prog men desverre ennå på status "experimental" og høyst ustabil

edit: masse tastefeil

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...