gammalerik Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har en rimelig stor samling med serier, dokumentarer, musikk og bilder fordelt på flere harddisker. F.eks dokumentarene ligger på henholdsvis g:\docu , h:\docu og nettverkstedet \\lagring\docu. Det jeg ønsker er å kunne ha en enkelt snarvei på desktopen som inneholder disse tre stiene. Med tiden blir det sikkert flere stier og letingen enda vanskeligere for å finne rett mediafil på rett harddisk. Finnes det et triks i windows som gjør dette, eller et lite program som gjør dette? I XBMC var dette en standard del av "snarveiene", men etter å ha migrert til "tv-pc" er jeg ganske så stuck. Vennligst ingen forslag om å samle alt på en enkelt mappe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Lag en mappe på skrivebordet og i den mappa har du de linkene du trenger.... Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Lag en mappe på skrivebordet og i den mappa har du de linkene du trenger.... Joda dette er en midlertidig løsning, mer eller mindre slik jeg har det nå. Men ønsker gjerne å ha visningen i en enkelt mappe/side slik at alt står listet enten alfabetisk, sortert på dato etc etc etter behov Ser for meg at dette problemet må være tilstede for flere og flere personer nå i disse HD-tider hvor harddisker blir kjapt spist opp, og må fordele samlinger over flere disker. Rart om det ikke skulle være noe i selve windows som greier multiple linking. Men om så ikke er tilfelle, tas tips til gode programsnutter velkomment imot. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 mini-bump Da var enda en harddisk anskaffet og uoversiktligheten enda større. Som regel blir det som å lete etter nøkler i lomma, de ligger alltid i den siste du ser i... Gjentar problemstillingen: Om jeg har følgende struktur på diskene, hva skal til for å liste alt i ei mappe/én enkelt visning slik at "doku" fra tre og flere disker vises samlet? G:\Doku G:\Serier H:\Doku H:\Serier J:\Doku J:Serier Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Lag en bat fil: start "program1.exe" start "mappe1" Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Lag en bat fil: start "program1.exe" start "mappe1" Da er jeg akkurat like langt med flere mapper på skjermen igjen. Ønsker noe slikt: -klikker på f.eks et ikon o.l. som heter f.eks "Dokumentarer" -innholdet i det som kommer opp (vindu/mappe el liste) skal da ha visning fra g:\doku h:\doku og j:\doku i en og samme visning, gjerne sortert alfabetisk. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Skaff deg ett program spesiallaget for mediefilorganisering. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Aha, skaff deg windows 7 du. Den har den funksjonen innebygget. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Skaff deg ett program spesiallaget for mediefilorganisering. Det var jo nettopp dette jeg spurte etter lengre opp i tråden. Enten windows-trick eller program. Idéer og forslag? XBMC for windows er genial som medie-prog men desverre ennå på status "experimental" og høyst ustabil edit: masse tastefeil Endret 16. februar 2009 av gammalerik Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ser ut til at virtuelle mapper er den kjappe og enkle veien å gå Endret 19. februar 2009 av gammalerik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå