Martin HaTh Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Mitt Internet får noen ganger (1 gang hvert 2. minutt) "droppouts" sånn at hvis jeg snakker i teamspeak osv. stopper alt i 2 sekunder. Noen som vet hva som er problemet? Vet ikke så mye om dette så legger ikke opp noe info osv. men you're free to ask. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg regner med at det er trådløst da? Hvilken router og operativsystem? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Ja, tråløst. Vista x32 mot en D-link DIR-635 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Dette er som regel forårsaket av drivere. Prøv denne hvis du har DWA-140 trådløsdongle: Chipsetdriver Sjekk også at du har siste firmware i router (1.11?) Endret 11. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg gikk hit og lastet ned nyeste greie (2.21) logget meg inn på routern, og oppgraderte. Jeg gikk også hit, fant min modell (CWP-854) og lastet ned den nyeste driveren. Det hjalp ikke. damn.. Endret 11. februar 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Dette kortet har enten rt2561 eller rt2500 chipset. Finn drivere under og prøv de. Du bør også ha Servicepack 1 innstalert på Vista. http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Hvordan finner jeg ut hva jeg har? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Mulig du kan bruke SIW http://www.gtopala.com/ Men det er bare å prøve begge driverne. Det kortet har visst byttet hardware en gang så det er årsaken til at det har to mulige drivere så vidt jeg kan finne ut. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 lastet ned begge, ingen av dem hjalp.. hmm.... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Tale er veldig utsatt for "jitter" eller variabel forsinkelse. Da tale går over UDP og ikke kan resendes slik som TCP merker du dette fort. Går det en del annen trafikk samtidig som tale vil det legge seg køer på interfacet som kan gi deg "jitter" fordi talepakkene må vente på at andre pakker i køen blir sendt først. QOS kan være løsningen hjemme hos deg da pakker med tale vil bli prioritert først men er UDP pakkene utsatt for store forsinkelser på Internet på vei til destinasjonen er det værre da din QOS ikke vil virke på det. En regel som gjelder IP telefoni er at hvis du pinger en mottaker så skal du ikke ha mer enn 150 ms forsinkelse frem og tilbake for å unngå dårlig lyd. Får du disse droppene når det ikke går annen trafikk ved siden av kan det være mulig at Internet linjen din ikke er helt god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå