MoJo112 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Fikk den nye pcen i deler i dag. Har nå satt sammen alle deler, ledninger og strøm. Systemet starter, alle vifter spinner, lyset lyser og skjermkort vifta spinner den og. Porblemt er at når sjermen plugges i, finner den ikke noe signal. Den bare leiter mellom annalog og digital til den til slutt sier " no signal" Hva skal jeg gjøre? Hva kan ha en virkning på dette? Er det noen små ting som kan være koblet feil? En person sa at RAM'en kansje var defekt, mn fatter ikke hvordan det kan ha noe me skjermbilde og gjøre. Skjermen funker til den bærbare så det skal ikke være noe gale med den. All hjelp hjelper:D Komponent liste: CPU: Intel E8400 GPU: XFX 9800GTX+ HK: ASUS P5Q Pro PSU: CHIEFTEC 550W RAM: 2GB DDR2 Endret 11. februar 2009 av MoJo112 Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du må resette bios! her er en GUIDE jeg har laget! Lykke til! Lenke til kommentar
Mallarmist Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ta ut begge ram brikkene, og test en om gangen. går ikke det, så sjekk at alle kabler og sånt står i.. viss ikke, så kan det jo hende at hovedkortet rett og slett har røket? brukte du anti-statisk bånd? evt, tok du på noe metall? Lenke til kommentar
MoJo112 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Testet guiden din og det funket ikke. Tror ikke HK'et er kortsluttet, da dette gir strøm til cpu vifte og at den i hele tatt skrur seg på. For meg virker det som om skjermen ikke reagerer på skjermkortet. Tok også på metall da jeg monterte den og hadde alle delene oppå et trebord. Har testet med og uten RAM, og det er ingen forskjell. Noen som har noe flere tips? Hvilke ledninger er det jeg bør sjekke extra godt? Den 4 pins inngangen over CPU er i bare så det er sagt. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Symptomene er forenlig med defrekt RAM. Hadde samme problemet selv, byttet ut minnebrikkene også fungerte maskinen igjen. Jeg tror ikke maskinen vil poste / vise skjermbilde uten at det er fungerende minne på HK. Se om du kan få lånt en brikke eller to. Lenke til kommentar
MoJo112 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Symptomene er forenlig med defrekt RAM. Hadde samme problemet selv, byttet ut minnebrikkene også fungerte maskinen igjen. Jeg tror ikke maskinen vil poste / vise skjermbilde uten at det er fungerende minne på HK. Se om du kan få lånt en brikke eller to. Ok, skal se om jeg får lånt noen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå