Gå til innhold

Ny PC med shuttle kabinett og LCD-skjerm

Anbefalte innlegg

Ok, har satt sammen et lite utkast til en PC jeg skal kjøpe. Har ikke fulgt så mye med når det gjelder hardware i det siste, så det er nok en del som kan forandres her... Burde jeg kjøpe Intel CPU kanskje?

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus 1,269,-

Shuttle SN41G2 Barebone PC Socket A 3,362,-

Samsung DVD/CD-brenner IDE 52x/24x/52x/16x 723,-

Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM 2,361,-

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2 751,-

Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical 660,-

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort 137,-

Trust Headset Multi function 410 Bass 268,-

Sapphire Radeon 9500 Atlantis PRO 128MB 1,819,-

Hansol 17" LCD H711 TCO-99 "Silver" 3,524,-

Totalt: 14,874,-

Alt kjøpes på Komplett, bortsett fra skjermen som kjøpes hos pceksperten.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 ting sån umiddelbart.

1-Kjøp 2700 ram, ikke 2100. 2700 er klassifisert for 333Mhz mens 2100 er klasifisert for 266. Din cpu har en fsb på 333Mhz, og du vil kjøre minnet synkront..

2-Du vil ikke ha en dvd spiller da? Tror det finnes combi dvd spiller/cd brenner.

3- Hadde heller gått for Radeon 9500pro, bedre ytelse og bedre billedkvalitet.

Ellers kan du sikkert plukke opp noen tips her

Lenke til kommentar
3 ting sån umiddelbart.  

1-Kjøp 2700 ram, ikke 2100. 2700 er klassifisert for 333Mhz mens 2100 er klasifisert for 266. Din cpu har en fsb på 333Mhz, og du vil kjøre minnet synkront..

2-Du vil ikke ha en dvd spiller da? Tror det finnes combi dvd spiller/cd brenner.  

3- Hadde heller gått for Radeon 9500pro, bedre ytelse og bedre billedkvalitet.

Ellers kan du sikkert plukke opp noen tips her

1. Er ikke sikker på om hovedkortet kan kjøre 333mhz... http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=155

2. Det er dvd-spiller på den. Editerer for å presisere det.

3. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det er støtte for verken 333Mhz fsb eller 333Mhz minnefrekvens. Da må du nok kjøre en Cpu med seinere fsb, XP2400+ er vel den mest nærliggende. Finns 2600+ med 266 fsb, men den har de ikke inne på komplett, bare den med 333Mhz fsb. Og det barebone systemet har vel innebygd skjermkort. Ikke at det går å spille på det om det var det du tenkte. jeg hadde nok seriøst vurdert å spytte i 600,- ekstra for dette barebone systemet(Shuttle SN41G2) som de har hos komplett for 3362. Det har også innebygd skjermkort, men av en betydelig bedre kvalitet. Avhengig av hva du skal bruke systemet till så er det mulig du ikke trenger et Agp skjermkort, men kan bruke det innebygde. De fleste bortsett fra spillere trenger faktisk ikke noe ekstra skjermkort.

Edit: Der var jammen noen raskere en meg med Shuttle SN41G2. Den støtter forresten 333Mhz og fsb så du er klar over det.

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som det er støtte for verken 333Mhz fsb eller 333Mhz minnefrekvens. Da må du nok kjøre en Cpu med seinere fsb, XP2400+ er vel den mest nærliggende. Finns 2600+ med 266 fsb, men den har de ikke inne på komplett, bare den med 333Mhz fsb. Og det barebone systemet har vel innebygd skjermkort. Ikke at det går å spille på det om det var det du tenkte. jeg hadde nok seriøst vurdert å spytte i 600,- ekstra for dette barebone systemet(Shuttle SN41G2) som de har hos komplett for 3362. Det har også innebygd skjermkort, men av en betydelig bedre kvalitet. Avhengig av hva du skal bruke systemet till så er det mulig du ikke trenger et Agp skjermkort, men kan bruke det innebygde. De fleste bortsett fra spillere trenger faktisk ikke noe ekstra skjermkort.

Ok, jeg bytta til det andre kabinettet. Har tenkt til å bruke PC'en til spilling ja.

Uhm, den blir litt dyr nå. Hadde opprinnelig tenkt å bruke i overkant av 12 000. Men det spørs om det går så bra...

Lenke til kommentar

Har desverre lett for å bli slik når man skal ha alt så lite, og i tilleg fra øverste hylle. Skal du ha det billigere må du inngå noen kompromier. Det jeg ikke ville tatt vekk var Shuttle SN41G2. Hovedkortet er noe av det viktigste i en pc, og er den gårsdagens teknologi vil pc en yte der etter. Du kan kjøpe et billigere skjermkort eller en mindre hardisk. Lcd skjerm øker jo også prisen, men er vel lite poeng med shuttle og Crt skjerm.

Lenke til kommentar
Har desverre lett for å bli slik når man skal ha alt så lite, og i tilleg fra øverste hylle. Skal du ha det billigere må du inngå noen kompromier. Det jeg ikke ville tatt vekk var Shuttle SN41G2. Hovedkortet er noe av det viktigste i en pc, og er den gårsdagens teknologi vil pc en yte der etter. Du kan kjøpe et billigere skjermkort eller en mindre hardisk. Lcd skjerm øker jo også prisen, men er vel lite poeng med shuttle og Crt skjerm.

Ok, så det er ikke så mye ser jeg kan kutte tilbake på annet enn skjermkortet og harddisken? Er vel ikke så mye "unødvendig" jeg bruker penger på. Jeg har vel for det meste kjøpt "value" ting.

Kanskje gjør den litt treigere generelt...

Lenke til kommentar

Headsett er som høytalere veldig individuelt. Du burde egentlig prøve ut settene før du kjøper de, men det er jo ikke mulig. Personlig hadde jeg spyttet i mer en 300 på headsett, mens andre ikke bryr seg. Det headsettet der så helt greit ut til den prisen det hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...