Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rett å ta tilbake forlovelsering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke noe å beholde, men kan fint selge den og enten beholde pengene eller gi de til et godt formål.

Legg den til salgs på finn.no. Eneste kriteriet er at man må ha samme navn som selger og eksforlovede. :!:

Det er vell ikke det at man vil ha ringen som er poenget. Det er nok symbolikken i at man tar ringen tilbake som spiller en rolle.

Still don't get it... Eller, er det smålig du mener? :roll:

Lenke til kommentar
Er ikke noe å beholde, men kan fint selge den og enten beholde pengene eller gi de til et godt formål.

Legg den til salgs på finn.no. Eneste kriteriet er at man må ha samme navn som selger og eksforlovede. :!:

Jeg så ikke noe om inngraveringer. Gull kan også smeltes om, hvis det ikke bare er juggel :D

Lenke til kommentar
Jeg så ikke noe om inngraveringer. Gull kan også smeltes om, hvis det ikke bare er juggel :D

Godt poeng! :D Jeg tok en titt på finn.no. Det var opp til flere forlovelsesringer og gifteringer til salgs. :!:

Tror jeg hadde blitt skuffa om kjærsten min fridde med brukte ringer fra finn men

Lenke til kommentar
Still don't get it... Eller, er det smålig du mener? :roll:

Har ingenting som helst med det å gjøre. Ringen er av en symbolsk betydning. Ringen er en avtale om at man binder seg til et menneske for resten av livet. Når dette båndet da brytes, er det helt naturlig at ringen som symboliserer dette tilbakeføres.

En analogi kan ses til f. eks. ritualet at man blir overlevert en hammer når man blir leder av en eller annen klubb. Er det da smålig at man må gi fra seg denne hammeren når man ikke lenger er leder?

Lenke til kommentar
Har ingenting som helst med det å gjøre. Ringen er av en symbolsk betydning. Ringen er en avtale om at man binder seg til et menneske for resten av livet. Når dette båndet da brytes, er det helt naturlig at ringen som symboliserer dette tilbakeføres.

En analogi kan ses til f. eks. ritualet at man blir overlevert en hammer når man blir leder av en eller annen klubb. Er det da smålig at man må gi fra seg denne hammeren når man ikke lenger er leder?

Uenig! Men du må så klart få kreve tilbake gaver du har gitt, hvis du føler det er riktig. :)

Den sammenligningen du kommer med skjønner jeg heller ikke helt. Å være leder i en klubb føler jeg ikke er det samme som å forlove seg. Skal man da gi den gamle ringen til sin nye kjæreste (aka nye lederen)?

Og forlovelse er vel helst et symbol på ventetid før bryllupet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...