anordne Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg og dama hadde vært ilag i 3 år, og forlovet halve tiden. I høst ble ting vanskeligere og hun ba om en pause, noe som jeg synes var frustrende, men ting hadde ikke vært veldig bra mellom oss en stund så var kanskje greit nok. Selv om jeg synes man må være forberedt på at ting er vanskelig i perioder i ett forhold. Hun var gravid da jeg ble ilag med henne, og lille gutten har ikke noen annen far enn meg som stiller opp. Dette gjør jo ting enda vanskeligere ved ett brudd. Men tilbake til topic. Her om dagen fant jeg ut at hun hadde vært utro mot meg, både før vi tok pause og i pausen. Vet ikke om det kan kalles å være utro når man har pause, men vi hadde værtfall planer om å prøve å finne tilbake til hverandre, og da hadde værtfall ikke jeg tenkt å ligge rundt. I ettertid har jo hun skjønt at hun hadde det ganske fint med meg, jeg er en real kar. Kanskje litt for real. Men dette var skuffende, og hun holder stadig tilbake ting, eller vrir på det. Jeg får jo vite en del fra andre og da ser jo ho ganske teit/dum ut. Vil enda se sønnen hennes, kaller jo han for min, og han meg for pappa. Men uansett var det rett av meg å ta tilbake forlovelseringen (som jeg sef har kjøpt) ? Kan jeg gjøre det? Fikk den selvfølgelig tilbake, men det føltes selvfølgelig rart. Dette var min side av saken og hadde vel litt behov for å skrive litt om det. Ikke så lett å prate med noen om dette, men har værtfall pratet ganske bra ut med hun i kveld. Hun vil jo legge skylden på meg på gamle ting hun mener jeg har gjort feil år tilbake i tid. Endret 11. februar 2009 av anordne Lenke til kommentar
FreakAngel Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ja jeg syns det var rett og rimlig. En forlovelses ring er jo et bevis på din kjærlighet til et annet menneske.. og når det skjærer seg og er usikkert åssen det går videre å har du jo rett på å ta tilbake det beviset. Hadde du sagt du ville ha tilbake det sølv armebåndet eller no hun fikk en eller anen gang hadde det vært noe annet.. da er det en gave en gave, men en forlovelses ring er jo bare en bit av deg selv du låner ut syns nå JEG da Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Klart du kan, men du blir jo like smålig som henne. Det forundrer meg at du er mer fokusert på å få tilbake ringen, enn hva du er fokusert på kjebnen til det uskyldige barnet. Kan det hende at du ikke er så real som du vil ha det til? Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Herregud, for et kvinnemenneske. Henne får du bare forsøke å glemme, selv om dere har et langt forhold bak dere og en "sønn". Jeg blir provosert bare av å lese om det. Ringen må du gjerne ta, det viktigste er å kvitte seg med henne. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Takk for støtte. Det er greit å høre man har værtfall noe rett, ikke like lett å vite bestandig. Til du brutal vil jeg si at jeg ville holde meg til topic, jeg har sønnen minst en gang i uken og annenhver helg (3 1/2 halv dag). Jeg er å på besøk hos de en gang eller to iløpet av uken, i tillegg til at jeg kjører og henter han i barnhagen av og til . Er opptatt av at han har ett så trygt oppvekst miljø som mulig i den situasjon vi alle tre er i. Endret 11. februar 2009 av anordne Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Takk for støtte. Det er greit å høre man har værtfall noe rett, ikke like lett å vite bestandig. Til du brutal vil jeg si at jeg ville holde meg til topic, jeg har sønnen minst en gang i uken og annenhver helg (3 1/2 halv dag). Jeg er å på besøk hos de en gang eller to iløpet av uken, i tillegg til at jeg kjører og henter han i barnhagen av og til . Hvordan er det å omgås henne når du er hos dem? Synes du strekker deg langt for denne guttungen. Endret 11. februar 2009 av Modeswitch Lenke til kommentar
anordne Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Vel, ja det kan være forskjellig, vi hadde stort sett fint. Bare at ikke hun skjønte det, så vi har det helt fint, han i fokus. Er ikke stemningen helt til at vi prater så bra ilag, unngår jeg vel litt henne, og konstrer meg om guten. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 gjerne ett par meninger til. også fra deg brutal. positivt eller negativt... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Når noe er gitt så er det gitt og da mener jeg at det er galt å skulle kreve noe tilbake. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 En forlovelsesring er, som tidligere nevnt, et bevis på følelser og kan representere en del av deg. Tror ingen av oss kan gi deg et konkret svar på hva som er rett og galt i denne situasjonen, etter som det kun er du som må kjenne på følelsene dine og finne ut hva DU syns er det rette. Føler du at du burde tatt tilbake ringen, så har du helt rett til å ta den tilbake. Den ringen er symbolsk sett en del av deg, og hva du gjør med den er helt opp til deg. Ja, BlueEAGLE, gitt er gitt.. Men når det kommer til forlovelsesringer, så er det en helt annen sak. Da er det ikke bare lenger en ting, men det er så mye mer involvert. Lenke til kommentar
Smacky Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det står faktisk i loven at du kan ta tilbake forlovelsesringen om forlovelsen blir brudd. Husker ikke akkurat nå hvilken lov det står i. Studerer Advokatsekretær, og er ikke så altfor lenge siden vi lærte om det Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Forlovelse er ikke noe juridisk bindende, og ei fører til noen konsekvenser hvis det blir brutt. Et unntak er selvfølgelig hvis man går inn i forlovelsen med ond tro for å få tak i mange penger, da kan det bli snakk om erstatningsansvar. Et annet spørsmål er om dette skal sees på som en gave eller noe annet, men det blir bare flisspikkeri siden du har fått tilbake ringen. Uansett så skal du ikke ha dårlig samvittighet. Dessverre er det slik at samfunnet har lettest for å stemple mennene som svarte får, men i denne saken har du garantert gjort det riktige. Hvis moren ønsket at sønnen skulle ha faste rammer og en sikker oppvekst, så er ihvertfall ikke det å være utro det første man skal gjøre. For å si det ærlig tror jeg du tenker mer på ungen hennes, enn det hun gjør. Hadde hun tenkt på ungen så hadde hun nok ikke skapt slike utrygge rammer. Heldigvis er ungen fortsatt liten, og kan ikke helt oppfatte situasjonen fullt ut. Uansett så har du vel noe tekst og litt dato inne i forlovelsesringen, og derfor blir den jo uansett "ubrukelig" senere. Uansett så skal du ha lykke til videre, og denne såkalte pausen tror jeg du burde si er over og komme deg videre i livet uten henne. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Du sier også at hun har en sønn som ikke er din. Har du vikelig tenkt å ta deg av og betale for denne ungen som IKKE er din? Hans eller ikke hans. I løpet av et par år(spesielt i tidlig barndom) knytter man seg fort til vokse og som voksen kan man fint knytte seg til et barn som ikke er ens eget. Er det da rett å bare stikke av med halen mellom bena fordi moren er kjip? Da er du kjip også. Og hva om han ønsker å ha kontakt? Er litt ensidig det du beskriver. Men, eg tviler på at det i denne situasjonen blir snakk om barnebidrag. Trådstarter tar allerede på seg mer ansvar enn hva som kan forlanges og dette synes eg er flott og viser integritet. Stå på sier bare eg! Men, vær forberedt på hva som skjer dersom dama finner seg en ny.... Modedit: Dette var et svar på et gjesteinnlegg som ble slettet. MVH KVTL Endret 12. februar 2009 av KVTL Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 En stk. gjestepost som ikke oppfylte kravene for å poste har blitt slettet. MVH KVTL Lenke til kommentar
anordne Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Takker igjen for støtte. Skal følge guttungen livet igjennom. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 ta tilbake ringene, og still opp for ungen, vis at du er bedre! og du var/er værdt mere! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Du har gitt hun ringen, altså er den hennes. Loven kan godt si noe annet, men jeg er uenig. edit: Er det så innmari viktig med ringen? Er vel viktigere å finne en løsning så barnegreiene så du kan fortsette å være en god pappa. Endret 13. februar 2009 av Aidskake Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Uansett så har du vel noe tekst og litt dato inne i forlovelsesringen, og derfor blir den jo uansett "ubrukelig" senere. Tja. Både gull, sølv og titan kan resirkuleres. Men tilbake på topic. Jeg syns du står i din fulle rett til å ta tilbake ringen. Faktisk syns jeg det blir feil å ikke gjøre det. En forlovelsesring er ikke en gave i tradisjonell forstand, det er et symbol. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Uansett så har du vel noe tekst og litt dato inne i forlovelsesringen, og derfor blir den jo uansett "ubrukelig" senere. Tja. Både gull, sølv og titan kan resirkuleres. Men tilbake på topic. Jeg syns du står i din fulle rett til å ta tilbake ringen. Faktisk syns jeg det blir feil å ikke gjøre det. En forlovelsesring er ikke en gave i tradisjonell forstand, det er et symbol. enig, et sybol på deres delte kjærlighet, så viss hun har vært utro har hun brutt det som ringene står for, derfør bør du være i din fulle rett til å de tilbake Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva skal du med den ringen? En slags hevn? Jeg hadde pælma min egen til helvete. For ett minne liksom.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå