Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fryser under maks load

Anbefalte innlegg

Hei

Maskinen min fryser under maks load. I spill fryser den, men våkner igjen hvis jeg trykker ctrl/alt/del. Da kan jeg fortsette kanksje noen sekund til, så fryser det igjen. Jeg prøvde å formatere, uten noe bedring. Har nyeste de driverene. Det frøys også med ATI 4870x2, men da kunne jeg ikke gjøre noenting, utenom å bruke power-knappen for å få den slått av.

Dette er vel ikke normalt, selv om det bare skjer på full grafikk? Det skjer f.eks. i TrackMania Nation eller Crysis (begge på "Very High" grafikk med 1680x1020 oppløsning). Hva kan det være som er galt? Jeg vet ikke engang om det er maskinvaren eller programvaren, eller kominasjonen, som skaper problemene. Jeg er utrolig takknemlig hvis noen har en mulig løsning :)

PC:

- MS Vista Business 64-bit

- Intel E8500

- Evga Nvidia GTX 285

- Asus P5Q-E

- 4 GB Corsair Dominator (ddr2, 1066 MHz)

- Corsair TX850 strømforsyning (850W)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være hovedkortet ja, men for å teste dette skikkelig ville jeg nok feilsøkt framfor å kjøre tester. Jeg vet ikke om noe bra program for å teste hovedkortet.

Takk for hjelpen :)

Jeg prøvde litt forskjellige kombinasjoner med rambrikkene i helgen, og kom frem til følgende:

- det er stabilt med én brikke, uavhengig av hvilket spor eller hvilken brikke.

- det er stabilt med 2 brikker, hvis brikkene står i spor 2 + spor 4.

- det er ustabilt når de står i spor 1 + 3 (denne kombinasjonen er anbefalt i "leksikonet" som fulgte med HK'et)

+ at memtest86 ikke mente noe var galt med ram'en.

Dette betyr vel at hovedkortet er synderen?

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...