Noteknekk Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hei! Skal en tur fra Stavanger til Bergen om en ukes tid, og det hadde da vært praktisk å kunne ta fly. Jeg har sett litt rundt på internett, men har ikke funnet billetter til mindre enn 1100 kr per person. Noen her som vet om det finnes billetter å få tak i til under tusenlappen eller er det usannsynlig, spesielt med tanke på at jeg er så sent ute? Har flydd lite innenlands, så har lite peiling på hva som er rimelig og urimelig pris her, vet bare at jeg selv ikke er innstilt på å betale mer enn 1000, helst mindre enn det. Alternativet er kystbussen, men det tar så mye mer tid, så fly er dermed mye mer praktisk. Takknemlig for alle innspill Endret 11. februar 2009 av Noteknekk Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvis du kikker litt på Norwegian.no så kan det hende du har litt flaks og finner en lavprisbillett der. Det pleier jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Takk for raskt svar! Kjempe god side, men glemte jo selvfølgelig å nevne at jeg på avreisedagen må reise etter klokken 4, og på hjemturen helst vil reise på kvelden. Så det gjør det jo litt mer komplisert, og enda vanskeligere å finne billige billetter. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du kan jo ha litt is i magen og bestille kun en vei først. Det er ikke alltid lett å få det billig når du bestiller tur\retur med engang. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hmm, det er jo et alternativ som kan vurderes ja. Billetter skal bestilles på fredag, så får se da. Setter stor pris på dine innspill! Endret 11. februar 2009 av Noteknekk Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Snakker vi om 1100 tur/retur? Det synes jeg i grunnen ikke er så ille. Husk at om du reiser etter klokken fire en ukedag så er det stort sett samtidig med foretningsreisende på dagstur som skal hjem f.eks. Derfpr blir det dyrere. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Ja, jeg er klar over det. Men selv om 1100 tur/retur kanskje ikke er så ille i forhold til flyreiser avreise ettermiddag og hjemreise kveld, så ble det likevel for mye til at vi var villige til å betale så mye. Har bestilt billetter til kystbussen i stedet nå, som kom på 600 kr. Tusen takk for alle inspill! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg pleier å tenke som så, at er flybilletten billigere enn 500 kroner per vei, er det virkelig billig. At gjennomsnittsprisen her ble 550 per vei synes jeg er helt innenfor det jeg vil kalle rimelig. Selvsagt har alle forskjellige smertegrenser, men 1100 for en tur/returbillett kan ikke kalles dyrt. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Er nok sant det, men for en elev som ikke lenger har fast inntekt blir det for mye. Da velger jeg heller litt lenger reisetid for å få betale litt mindre . Men for all del, skal ikke klage på dyre billetter - spesielt når jeg er så sent ute og skal ha på så vanskelige tider som jeg skal ;P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå