Svampebob Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Var på lefdal i dag, og skulle levere inn mitt headset. Hadde med kvitering, men når jeg skulle levere det inn så sa han at de ikke tok inn for skurring osv, nå under finanskrisen. Så det jeg lurte på om er kan de gjøre det? Når de allerede har en livs tid garanti? Og noen som vet hva som må til for at man kan levere det inn? Lenke til kommentar
kattis Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 hvis du hadde kvittering og alt, så har de da vel egentlig ingenting de skulle ha sagt? lefdal altså? porta pro har jo livstids garanti, og så lenge du har kvitteringer og alt så har da du ditt på det rene Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 vel e leverer det inn ho expert de tar 50 kr viss de ser det er "min" feil. men er det typisk slitasje feil eller produksjons feil så er det gratis Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hva i f? Jeg opplevde ikke noe problem da jeg var så uheldig og rive av Jack pluggen i døra. Tok den uten og se på den engang! Tok meg et nytt ett (rødt). Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 gå tilbake og sett fyren på plass. Forklar han at garantiloven funker ikke slik ^^ Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) gå tilbake og sett fyren på plass. Forklar han at garantiloven funker ikke slik ^^ Hvilken "garantilov"? Så vidt meg bekjent er ikke garanti lovbestemt, men heller et gode fra produsenten utover forbrukerkjøpsloven. Men det er naturligvis mulig at jeg har misforstått. Har du noe regelverk å vise til? Forøvrig trådstarter: har du livstidsgaranti, så har du livstidsgaranti. Ikke ta nei som et svar i denne saken. Endret 12. februar 2009 av Horrorbyte Lenke til kommentar
dufsen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Koss har en garanti som gjelder uavhengig av finanskrise, tsunami, dommedag og andre store og små hendelser. Selvfølgelig kan man ikke avskrive seg kun pga omstendigheter, så det er bare å gå tilbake. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Koss har en garanti som gjelder uavhengig av finanskrise, tsunami, dommedag og andre store og små hendelser. Selvfølgelig kan man ikke avskrive seg kun pga omstendigheter, så det er bare å gå tilbake. Fikk høre at Koss ikke lengre har livstidsgaranti da jeg forsøkte å få garantireperasjon på 13 mnd. gamle headsett. Da reperasjonen ble dyrere enn det søplet kostet nytt endte det opp på dynga, dette var de dyreste koss-lurene. Lenke til kommentar
brasj Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg fikk byttet inn mitt for to uker siden. Gikk i butikken, sto en ung jente der, som lurte på om jeg hadde testa og forsiktra meg om at det ikke var mp3-spilleren min, og ikke kossa. ( ) SÅ prøvde ho å gi meg ett annet headsett i bytte, ikke de orginale porta pro. "De er bedre" sa ho, men jeg krevde porta pro fordi da vet jeg hva jeg får; øresus og helvete, MEN det sto enda "LIVSGARANTI" på esken. Og det sparer meg penger. Endret 12. februar 2009 av nostegar Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Koss har, iht egen hjemmeside, Koss Limited Lifetime Warranty. Det gjelder ikke din lifetime, men forventet levetid på utstyret. Så de garanterer ikke produktet i 76 år, sånn hvis noen skulle lure. Prøv å dra bort dit en gang til du. Så lenge det ikke kan bevises fra produsentens/butikkens side at du bevisst har ødelagt dem, gjelder garantien. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 får dra tilbake igjen da Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eneste det er livstidgaranti på i kossheadsett er høytalerene. Alt av slitasje, brudd i ledninger og annet dekkes ikke / ryker garantien. Koss har blitt veldig sjerpende med å teste de som kommer i retur og har derfor gitt tydelig beskjed om at dette gjelder kun høytalere. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eneste det er livstidgaranti på i kossheadsett er høytalerene. Alt av slitasje, brudd i ledninger og annet dekkes ikke / ryker garantien. Koss har blitt veldig sjerpende med å teste de som kommer i retur og har derfor gitt tydelig beskjed om at dette gjelder kun høytalere. Det er godt mulig, men med mindre man er så uheldig å møte på en utdannet tekniker, burde det ikke være noe problem å overbevise vedkommende om at garantien dekker det. Jeg har selv fått et nytt PortaPro etter noe som (etter min personlige mening) var slitasjeskade på ledningen. Alt de i butikken gjorde var å se over ledningen etter synlige skader, før de ga meg et nytt. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det kalles vel "force majeure"........... Vanlig i mange kontrakter. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eneste det er livstidgaranti på i kossheadsett er høytalerene. Alt av slitasje, brudd i ledninger og annet dekkes ikke / ryker garantien. Koss har blitt veldig sjerpende med å teste de som kommer i retur og har derfor gitt tydelig beskjed om at dette gjelder kun høytalere. Det er godt mulig, men med mindre man er så uheldig å møte på en utdannet tekniker, burde det ikke være noe problem å overbevise vedkommende om at garantien dekker det. Jeg har selv fått et nytt PortaPro etter noe som (etter min personlige mening) var slitasjeskade på ledningen. Alt de i butikken gjorde var å se over ledningen etter synlige skader, før de ga meg et nytt. Ja vi pleier ikke være så vanskelige, var ihvertfall ikke det for en stund siden. Men det er kommet så mangen i retur som vi ikke får penger igjen for. Tar jeg inn ett på "goodwill" som du ser tydelig er noe tull med så skriver jeg at feilen er skurr i høytaler eller lignende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå