marama Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 trenger en ny tv.. regner med att panasonic kan bli ett alternativ, men ser att de har en drøss med modeller på markedet... så håper noen kan lette litt av arbeidet.. bruk.. film, tv ,mye sport, litt konsoll MUST 42" 100hz HELTS Full HD liker best plasma da jeg har 3stk i dag, men ikke ett must. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420736 panasonic pz80serien er et godt valg... Lenke til kommentar
marama Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 denne så ikke så værst ut... tror det blir den;) takk for tipset:) Lenke til kommentar
marama Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Eller kanskje denne fra netonnet.no Panasonic TH-42PZ85EA til 9890,- sparer da ca 1000,- grunnet høy frakt pris hos Komplett.no for meg så ser de så ganske så like ut.. eller er det noen minuser med denne i forhold til den andre som ble linket til litt lengre oppe? fikk ikke kopiert addresse fra netonnet, derfor ingen link Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 om du får pz85 til under 10k på netonnet så gå for den Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eller kanskje denne fra netonnet.no Panasonic TH-42PZ85EA til 9890,- sparer da ca 1000,- grunnet høy frakt pris hos Komplett.no for meg så ser de så ganske så like ut.. eller er det noen minuser med denne i forhold til den andre som ble linket til litt lengre oppe? fikk ikke kopiert addresse fra netonnet, derfor ingen link Les hva jeg har skrevet om PZ85 her etter 14 dagers besøk i stua... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073809 (den gikk i retur) Lenke til kommentar
marama Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 fra å være bombesikker på å kjøpe panasonic, ble jeg veldig i tvil... LG 42PG6000 til litt over 7000,- noen andre som kan sammenligne Panasonic sin PZ serie vs LG sin 42PG6000 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) fra å være bombesikker på å kjøpe panasonic, ble jeg veldig i tvil... LG 42PG6000 til litt over 7000,- noen andre som kan sammenligne Panasonic sin PZ serie vs LG sin 42PG6000 Det er nok få som har eid begge to som i mitt tilfelle men jeg bestilte da PZ80 modellen først og ventet i spenning da min 3 år gamle Hitachi plasma skulle byttes mot en tv som hadde fått ros i alle tester jeg hadde lest. Her fikk jeg en toppspekket full hd skjerm med gromme spesefikk kontra min gamle men du verden så skuffet jeg ble. Den var elendig på SD sendinger/tv sendinger lyssvak, uskarp, blass/soft i bilde samt fargene ikke henger med. Jeg prøvde Plastation 2 og dette var skikkelig uskarpt og konklusjon var min gamle skjerm var klart bedre både på tv sendinger og PS2. Det samme problemet var det med Dvd jeg fikk rett og slett ikke bilde til å bli slik jeg ønsket samt bildemenyen til Panasonic er ufattelig dårlig. Jeg reiste til Oslo for å se på et godt utvalg av skjermer og falt for LG PG6000 den hadde akkurat de sidene jeg savnet ved bildekvaliteten kontra PZ modellen. Den var frisk og flott i fargene, veldig lysterk og fin og klar som dagen på Østlandet i dag (rett og slett som natt og dag) kontra PZ skjermen. Selv om dette ikke er en full hd skjerm så leverte den klart bedre på hd sendinger også da lystyrken og fargespruten i LG skjermen kompanserer for den uklare PZ modellen. Det virker neste som det ligger et dekke/slør over PZ skjermen som gjorde at i allefall jeg ble skikkelig skuffet. Jeg hadde PZ modellen i faktisk 16 dager da jeg gjode en deal fra de jeg kjøpte den av med bytte i en PG6000 skjerm samt jeg fikk penger i mellom. Jeg har rådet andre også som har vurdert PZ serien å sjekke LG skjermene og "alle" har kjøpt LG etter å sammenlignet blant annet henne her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...2017&st=100 Endret 12. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er nok mye mer reelt å sammenligne PX80 med PG6000, ikke PZ-serien. Det er hvertfall stor enighet om at PX80 er bedre enn storebror PZ på vanlige TV-sendinger. Lenke til kommentar
marama Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Da er LG 42PG6000 bestilt...... jeg som ikke skulle ha LG da jeg har LG i dag å ville prøve Panasonic takk så mye for all hjelp.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg tror faktisk problemet med Pz80 - 85 er at den er full hd. På en 42" blir det problemer på grunn av tettheten og dette jobber mot bildet. Derfor er både PX80 og PG6000 langt bedre valg når man primært skal se sd sendinger. Jeg kan tippe mange av disse problemene er løst på de kommende Panasonic modellene som både har dobbel lysstyrke og halvert strømforbruk. Lenke til kommentar
marama Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Er veldig spent på hva jeg får se på den nye PG6000. sitter i dag med en LG 42PC1R... faktisk strålende fornøyd med den bortsett fra sortnivået. designet var jo bare fantastisk på PG6000. Så da får det bli Panasonic neste gang:) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Er veldig spent på hva jeg får se på den nye PG6000. sitter i dag med en LG 42PC1R... faktisk strålende fornøyd med den bortsett fra sortnivået. designet var jo bare fantastisk på PG6000. Så da får det bli Panasonic neste gang:) Godt valg du får sende meg en PM hvis du ønsker tips til bildeinnstillinger så får vi se om vi har samme smak der... Lenke til kommentar
marama Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 det skal jeg gjøre.. er ingen kalibreringsguru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå