Gå til innhold

Tips til enkelt og gratis bildegalleri

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en enkel side (html, css og php), og ønsker hovedsaklig å bruke den til å laste opp bildegallerier.

Ettersom det mest sannsynlig blir EN DEL bilder, vil jeg at det skal gå mest mulig automatisk og smertefritt for seg. Det bør også være enkelt og stilrent i layouten, men også gjerne stilig. Har sett litt på lightbox for eksempel, men det virket litt stress (så ut som om en måtte legge ut et og et bilde etc, lagde ikke miniatyrbilder av seg selv osv). Har også sett litt på TWG (Tiny Web Gallery), og det likte jeg ganske godt, men fikk ikke til å installere det på hotellet mitt. Finnes det gratis bildegalleri-script der en bare trenger å laste opp mapper med bilder og evt. legge inn en tilleggsfil i mappen, så ligger bildene fint ordnet ute på nettet?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet at det er enkelt å legge inn, men er det ikke veldig tungvindt om du skal legge inn store galleri med mange bilder? Må en ikke "kode inn" hvert enkelt bilde, for ikke å snakke om å lage thumbnails manuelt for hvert bilde? Jeg skulle hatt et galleri, der jeg kunne slenge opp en mappe på 100 bilder på no time. fins det?

Lenke til kommentar

Stemmer. Lightbox må tilpasses manuelt.

Hvilke galleri som passer kommer an på hva slags serverside språk du har tilgang til.

Alternativt har Photoshop en automatisert bildegalleri funksjon, dette finnes også i Flash.

Du får en enkeltlisens til Photoshop Elements til rund 800 kroner om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Tror du må oppdatere "config filene" for hånd om serveren ikke støtter "autoinstall". Slik er det i alle fall for wordpress og joomla.

Les dokumentasjonen som følger med galleriet, fremgangsmåten står der.

One.com bruker PHP5 så du må ha en PHP5 versjon av TWG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...