Jan-E. Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Skulle gjerne fått til å kjørt lyden ut fra Ubuntu til usb-inngangen på min reciever av type, Pioneer vsx-ax4as. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Plugg den i og se hva som skjer. Feks med: dmesg aplay -l Alternativt kan du bare gå rett i lydinnstillingene i GNOME og se om den popper opp der. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du kan ikke bruke USB-inngangen til det. http://www.avforums.com/forums/pioneer-own...-hows-work.html Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Du kan ikke bruke USB-inngangen til det.http://www.avforums.com/forums/pioneer-own...-hows-work.html Joda iflg instruksjonsboken så er usb-porten for to-kanals lyd fra PC. Windows skal kjenne igjen recieveren. Men nå tenker jeg å bruke Ubuntu og da skjer det ingenting når jeg plugger i usb-pluggen. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Plugg den i og se hva som skjer. Feks med: dmesg aplay -l Alternativt kan du bare gå rett i lydinnstillingene i GNOME og se om den popper opp der. Det er dukket opp "USB audio codec (alsa mixer)" i lydinnstillingen. Jeg har huket av, men ingen lyd. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Har du sjekket innstillingene for det nevnte lydkortet? (i volumkontrollpanelet) Hvilken versjon av Ubuntu bruker du? Har du forsøkt å starte programmene som skal spille av lyd på nytt? Sannsynligvis må du også sette forsterkeren til en bestem kanal. Sjekk dens dokumentasjon. Endret 11. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Har du sjekket innstillingene for det nevnte lydkortet? (i volumkontrollpanelet) Hvilken versjon av Ubuntu bruker du? Har du forsøkt å starte programmene som skal spille av lyd på nytt? Sannsynligvis må du også sette forsterkeren til en bestem kanal. Sjekk dens dokumentasjon. Bruker Ubuntu 8.10. Forsterkeren setter jeg på USB. Det andre er sjekket, men fremdeles ingen lyd. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg fant ut av det. Jeg har høyreklikket på volumikonet og gått den veien tidligere, men så oppdaget jeg at det fantes mange flere valg i "system - brukervalg - lyd" der satte jeg "music and movies" til "burr-brown from TI USB audio codec USB audio (OSS)" , hva nå enn det betyr :-) Pioneer sier at kun Windows støttes, det stemmer så aldeles ikke........ Endret 12. februar 2009 av Jan-E. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Pioneer sier at kun Windows støttes, det stemmer så aldeles ikke........ Ikke noe nytt akkurat. Nær sagt ingen støtter Linux offisielt, men det er veldig mye som fungerer alikevel Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Pioneer sier at kun Windows støttes, det stemmer så aldeles ikke........ Hvis de "støtter" Linux må de også tilby support Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå