Gå til innhold

[Løst]Lyd ut på usb.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plugg den i og se hva som skjer. Feks med:

dmesg
aplay -l

Alternativt kan du bare gå rett i lydinnstillingene i GNOME og se om den popper opp der.

Det er dukket opp "USB audio codec (alsa mixer)" i lydinnstillingen.

Jeg har huket av, men ingen lyd.

Lenke til kommentar

Har du sjekket innstillingene for det nevnte lydkortet? (i volumkontrollpanelet)

Hvilken versjon av Ubuntu bruker du? Har du forsøkt å starte programmene som skal spille av lyd på nytt?

Sannsynligvis må du også sette forsterkeren til en bestem kanal. Sjekk dens dokumentasjon.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Har du sjekket innstillingene for det nevnte lydkortet? (i volumkontrollpanelet)

Hvilken versjon av Ubuntu bruker du? Har du forsøkt å starte programmene som skal spille av lyd på nytt?

Sannsynligvis må du også sette forsterkeren til en bestem kanal. Sjekk dens dokumentasjon.

Bruker Ubuntu 8.10. Forsterkeren setter jeg på USB. Det andre er sjekket, men fremdeles ingen lyd.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av det. Jeg har høyreklikket på volumikonet og gått den veien tidligere, men så oppdaget jeg at det fantes mange flere valg i "system - brukervalg - lyd" der satte jeg "music and movies" til "burr-brown from TI USB audio codec USB audio (OSS)" , hva nå enn det betyr :-)

Pioneer sier at kun Windows støttes, det stemmer så aldeles ikke........

Endret av Jan-E.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...