Marbyz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Sitter å skriver en liten fagtekst om "Pearl Harbor angrepet" under andre verdenskrig, men sliter med å finne litt info om HVORFOR japan gikk til angrep på USA. Flott om noen gidder å hjelpe meg - Novair Endret 11. februar 2009 av Novair Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Angrepet_på_P...Harbor#Bakgrunn Språket er dog litt tungt. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Angrepet_på_P...Harbor#Bakgrunn Språket er dog litt tungt. Har lest en del der inne, men som du sier er det svært tungt skrevet. Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Sitter å skriver en liten fagtekst om "Pearl Harbor angrepet" under andre verdenskrig, men sliter med å finne litt info om HVORFOR japan gikk til angrep på USA. Flott om noen gidder å hjelpe meg - Novair Den viktigste grunnen var nok at Japan gjennomførte og planla en ytterligere kraftig ekspansjon i Østen. Dette for å få status på linje med flere av de vestlige nasjonene. Men USA (m fl.) var ikke begeistret for dette og startet med økonomiske sanksjoner og annet diplomatisk press. Japan hadde i grunnen da bare to valg. Enten avslutte ekspansjonen eller jobbe mot et prestisjefullt styringsnivå i Østen. Valgte de det siste måtte den store amerikanske stillehavsflåten fjernes. En glimrende metode for å oppnå noe slikt var et overraskelsesangrep som ødela hele flåten til amerikanerne (mao angripe Pearl Harbour). Dette ble løsningen og de lyktes nesten. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Sitter å skriver en liten fagtekst om "Pearl Harbor angrepet" under andre verdenskrig, men sliter med å finne litt info om HVORFOR japan gikk til angrep på USA. Flott om noen gidder å hjelpe meg - Novair Den viktigste grunnen var nok at Japan gjennomførte og planla en ytterligere kraftig ekspansjon i Østen. Dette for å få status på linje med flere av de vestlige nasjonene. Men USA (m fl.) var ikke begeistret for dette og startet med økonomiske sanksjoner og annet diplomatisk press. Japan hadde i grunnen da bare to valg. Enten avslutte ekspansjonen eller jobbe mot et prestisjefullt styringsnivå i Østen. Valgte de det siste måtte den store amerikanske stillehavsflåten fjernes. En glimrende metode for å oppnå noe slikt var et overraskelsesangrep som ødela hele flåten til amerikanerne (mao angripe Pearl Harbour). Dette ble løsningen og de lyktes nesten. Hjertelig takk, dette gjorde saken litt lettere EDIT: Og med det ble jeg faktisk ferdig med teksten! Endret 25. september 2010 av Novair Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå