Crytrus Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg er en nybegynner og vil gjerne høre hva dere syntes om dette bilde:D Endret 11. februar 2009 av Crytrus Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Tja, det er en busk med snø på. Det ser kaldt ut, men solen gir håp om varmere tider. Rent teknisk har du valgt utfordrende lysforhold, da det er svært stort spenn mellom sollys reflektert i snø og mørke barnåler i skygge. Du ser at det ikke er detaljer i snøen med sol på. Jeg synes ikke komposisjonen er så veldig spennende, uten at jeg nødvendigvis vil anbefale det gyldne snitt for absolutt alt av naturbilder. Som et generelt tips er det enklere lysforhold når sola står litt lavere på himmelen. Det er lavere konstrast slik at du ikke så lett får utbrente områder, og fargene blir ofte dypere - særlig rett før solnedgang. Endret 11. februar 2009 av Bherserk Lenke til kommentar
Crytrus Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Tja, det er en busk med snø på. Det ser kaldt ut, men solen gir håp om varmere tider. Rent teknisk har du valgt utfordrende lysforhold, da det er svært stort spenn mellom sollys reflektert i snø og mørke barnåler i skygge. Du ser at det ikke er detaljer i snøen med sol på. Jeg synes ikke komposisjonen er så veldig spennende, uten at jeg nødvendigvis vil anbefale det gyldne snitt for absolutt alt av naturbilder. Som et generelt tips er det enklere lysforhold når sola står litt lavere på himmelen. Det er lavere konstrast slik at du ikke så lett får utbrente områder, og fargene blir ofte dypere - særlig rett før solnedgang. OK:D Tusen takk for svar:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå