Bombefar Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg kjøpte for noen dager siden en ny PC med ASUS P5Q Pro HK. Problemer mitt er at jeg ikke får IDE harddisker til å fungere skikkelig. Det var en del knot i begynnelsen med å finne diskene i det hele tatt. Prøvde meg frem med forskjellige innstillinger på jumperne. Etter å endelig ha fått ting til å virke kom det flere problemer. Diskene forsvinner av og til, og når jeg finner de igjen er de "ødelagt" og må formateres på nytt. Dette har skjedd én gang med den ene disken og nå skjedde det med den andre (selvfølgelig den jeg har installert alle programmer på). Er det vanlig med slike problemer på nye HK eller finnes det en løsning på problemet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Denne type problemer kan oppstå ved feil jumperbruk. Anbefaler CS [Cable Select] på alle enheter (nkl. CD/DVD-rom), dermed er det signalkabelen som styrer hva som er master og hva som er slave [master ytterst på kabelen]. Noe annet som kan gi problemer er dårlig kontakt på signalkabelen, skadet kabel, elelr at kabelen er satt feil vei [farvet kontakt skal til hovedkortet]. I tillegg kan det også være problemer med hardware på hovedkortet, kontroller på harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå