marama Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Mulig jeg poster feil her men.. kjøpte meg en billig plasma for ett par dager siden på en butikk i trondheim... etter litt vurdering ønsker jeg å bytte tvn til en litt bedre.. tvn jeg kjøpte står i orginal embalasje uåpnet altså ikke brukt.. ringte butikken jeg kjøpte tvn å spurte om jeg kunne levere den tilbake å få pengene tilbakebetalt. men fikk til svar att det hadde jeg ikke krav på.. det var kun ved handel i nettbutikk.. Stemmer dette?? har jeg ikke krav på å få byttet tvn? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Det stemmer. Internett går under postordre hvor man har 14 dagers returrett. Når du handler i butikk har du ikke krav på pengene tilbake, faktisk er vel også strengt tatt byyterett (bytte varen i en annen i samme butikk) en goodwill-sak fra butikkens side. Elkjøp er vel en av de kjedene som går ut og markedsfører seg med forbrukervennlige rutiner når det kommer til dette, men ellers har man ingen rett hos vanlige butikker, går kun på butikkens goodwill, så lenge det ikke er en mangel eller feil ved varen. http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59 Har du allerede overtatt varen, er utgangspunktet at du ikke kan avbestille. Det betyr altså at du må betale kjøpesummen, selv om du ikke ønsker å beholde varen. Unntak gjelder hvis:du har rett til å heve kjøpsavtalen vilkårene for angrerett etter angrerettloven er oppfylt (dette er bare aktuelt hvis kjøpet har skjedd utenfor butikk eller annet fast utsalgssted) du har avtalt særskilt tilbakeleveringsrett med selger (for eksempel deponering, hjemlån, kjøp på prøve) du har avtalt bytterett med selger, eller slik rett følger av sedvane for den aktuelle bransjen og varetypen Endret 11. februar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
marama Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Takk for svar:) bare fryktelig irriterende. kjøpte denne tvn som soverom`s tv til min sønn. skulle brukes kun til konsoll spilling, derfor en billlig 42" samsung plasma.. så skjedde det noe med min stue tv. noen har kastet eller kommet borti med noe, så glasset på min plasma sprakk. en fin stjerne i bunnen av sjermen. tenkte da att gutten kunne få den "ødelagte" på sitt rom, å jeg kjøpe meg ny, men vil ikke bruke denne samsungen som stue tv... men kan ikke beholde den + kjøpe ny... hmmm må vel bare handle på nett framover.. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg skjønte ikke helt om du hadde bedt om pengene igjen eller om å få bytte den i en dyrere. Er jo godt mulig du får lov til sistnevnte om du spør om det. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 De sier sikkert ja hvis du spør om å bytte i dyrere;) men hvorfor billigplasma fra samsung? panasonic isne billigserie er MYE bedre i mine øyne da samsung blir litt lilla:P Lenke til kommentar
marama Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 jeg spurte vel ikke direkte om att jeg kunne bytte . men sa att jeg ønsket å kjøpe en annen modell/dyrere. men sa vel ikke att jeg ønsket å gjøre det i deres butikk.. var bare en panasonic modell som de solgte som jeg likte men den hadde de ikke inn.. men skal ringe igjen å spørre om å få byte i en dyrere modell viss jeg finner en som jeg liker... takk for tipset:) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 De sier sikkert ja hvis du spør om å bytte i dyrere;) men hvorfor billigplasma fra samsung? panasonic isne billigserie er MYE bedre i mine øyne da samsung blir litt lilla:P Jeg må smile litt av deg chriso89 som står på nippen til å bytte din andre PX modell på 3 uker men alikevel prater bare positivt om denne :!: (stå på) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Syns den er bedre en samsung sin uten tvil da samsung har lillasvart som ikke er pent etter min mening. Jeg har vært uheldig men sån er det. har vært uheldig med mye av det jeg kjøper så moped, mobil, mac, pc:P macen kom DOA. ville ikke starte og samme med flere mobiler:P Lenke til kommentar
marama Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) hvorfor jeg velger en samsung... fordi jeg skulle kjøpe en tv som min sønn på 9år skulle spille wii,360 og ps3 på tviler på att han ser så stor forskjell på en samsung/panasonic så lenge det er kun spill/HD signaler det dreier seg om.. tvn skal ikke brukes til analoge eller digitale sendinger.. så da regner jeg med att tvn får terningkast 6 hos min sønn.... lyden blir koblett til ett eget surround anlegg. så samsung sine dårlige høytalere blir ikke brukt... Endret 11. februar 2009 av marama Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 til den bruken så vil ikke han bry seg:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå