Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvor ligger feilen?

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg en Dell XPS m1530 som i teorien skulle funke til en del eldre spill

Specs:

2,4ghz

4gb ram

GF 8600 GT 256 (ja vet det er lite, men ingen gaming maskin)

320GB

9-cellers batteri

osv

Det jeg trenger hjelp med er egentlig å finne ut hvorfor i alle dager den låser seg plutselig når jeg spiller. Grafikken kan jeg kjøre på maks, uten noen hakking - men så plutselig låser alt seg og jeg må manuelt slå av datamaskinen.

Ting jeg har prøvd:

Oppdatere skjermkort drivere

Justere brannmur/security

Kjørt Dell diagnostics (program som finner feil)

De spillene jeg evt spiller er enkle som den gamle maskinen min klarte (4 år gammel hp-laptop) så da er det forståelig at jeg blir skuffet når denne plutselig bryter sammen.

Til alt annet fungerer den kanon men så låser den seg plutselig når jeg har spilt i 2-5 minutter.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

støv? har bare hatt den i 14 dager...

Ksn dette være noe jeg kan få fikset av dell?

alle drivere er oppdatert, ink vista.

problemet har alltid vært der.

Ingen virus på maskinen, McAfee, CCleaner, adaware har fått kjørt gjennom uten noe funn

Gi en lyd for mer info

Lenke til kommentar
Du kjører veldig gamle spill i Vista. Det er ikke nødvendigvis så stabilt, men tror du kan velge kompatibilitetsmodus XP om du høyreklikker på ikonet til spillet.

nå snakker vi spill som NFS most wanted osv.. ikke eldgamle, men ikke nye heller

Lenke til kommentar
Du kjører veldig gamle spill i Vista. Det er ikke nødvendigvis så stabilt, men tror du kan velge kompatibilitetsmodus XP om du høyreklikker på ikonet til spillet.

nå snakker vi spill som NFS most wanted osv.. ikke eldgamle, men ikke nye heller

Det spillet, NFS Most Wanted, har jeg spilt på min XPS M1730 i Vista, og kan ikke huske at jeg hadde ikke problemer. Har også spilt det i Vista 64-bit, virket fint der også.

Kortet blir ikke for varmt vel?

Skulle gjerne prøvd igjen, men i dag fikk jeg SMART Event på disk0 i RAID1, så må få ny HD fra Dell snarest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...