-iL- Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 POKKERS cliffhanger! ..var min tanke til episoden. Lurer på hvordan i alle dager hun mente med "That'll do for now". Hvorfor ble det plutselig ikke så viktig for alle å være samlet lengre? Og det er selvsagt henne som ville tilbake til øya, sant? Charlotte, utrolig teit at hun skulle dø. For et skuespillertalent! Forrige episodes "I don't know you" og denne episodes "This place is death". Satt med grøssninger begge gangene. Ok da, bare den siste gangen. Artig vri på historieskrivinga. Telefonsamtalen Sun hadde helt i begynnelsen av episoden. Nesten et flashback. Når hun ankommer gruppa, så hører vi reprise av samtalen fra forrige episoden. Mens forrige episode viste bare at hun gikk ut av bilen. Og, selvsagt, Ben snakka seg ut av situasjonen. Men denne gangen hadde han bevis. Og igjen, "you'll never stop thanking me". Hadde folk visst hvor rett han har... Vet du noe vi ikke vet? Forøvrig en bra episode, som for meg var over før den hadde begynt. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva skjer med nummerene da? De ble jo repetert av radiotårnet til teamet til franskmennene, om igjen og om igjen. Dette blir vel overkjørt av Russeu. Dette strekker seg helt tilbake til sesong 1. (S01E18 - Numbers), der Hurley drar på ferd ut i jungelen for å finne Rousseau for å få en forklaring. Der sier ho at da ho kom til øya fant ho og teamet sitt den frekvensen på radioen sin. (Og senere at hun byttet den ut med sin egen beskjed) Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Kan noen fortelle meg hvordan det på øya, og Oceanic Six + Desmond er i forhold til hverandre i tid? Det virker jo som om O6 har vært av øya i kanskje 2-3 år, har de andre vært like lenge på øya uten O6? Endret 13. februar 2009 av Selvin Lenke til kommentar
Groening Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Nei, tida begynte hoppe med en gang. Så så vidt jeg forstår er det i "nåtid", men de hopper frem og tilbake i tid. Og O6 er tre år fra nå. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Og igjen, "you'll never stop thanking me". Hadde folk visst hvor rett han har... Vet du noe vi ikke vet? Alt det Ben har gjort, har i vært i hans fortjeneste eller i øyas fortjeneste. Det var en påstand, bare. For å ta det nyeste først; Han prøver nå å samle sammen Oceanic Six-folka, for å få de tilbake, for å stoppe "God help us all"-kommende hendelsen. Kate tror mannen er syk og gal, Jack vet bedre. Seerne vil tro at Ben er en jævel som skjøt Locke (Locke-haterne jubla sikkert, men...). Mens det Ben gjorde, var å teste Locke for å se om Locke kunne bli øyas leder. Han drepte Keamy og dermed drepte de på båten. Kan ikke helt si hva slags innvirkninger det hadde gitt hvis båten ikke hadde blitt sprengt. Så, Ben var først en fæl Other, vi hata han. Det viser seg at han vil redde verden (for de som tror på det). Spørsmålet nå er om Lost-øya er "Place of Death" og ikke er paradiset som vi alle tror og om Ben er den gode (som jeg tror) eller om det faktisk er Widmore som er den egentlig gode. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Det går litt i spinn for meg når jeg forsøker å skrive noe og forholde meg til to tidsdimensjoner. På den ene siden reiser karakterene i tid, men på den andre skjer ikke det som skjer med dem på tidsreisene deres før de faktisk gjør reisen. Locke er ikke skutt før han møter Ethan ved flyet, selv om møtet foregår før han reiser tilbake; og Daniel ser ikke ut til å vite at han har advart Charlotte (om det hun sier i denne episoden stemmer) selv om det teknisk sett skjer lenge før han er på øya i nåtiden, antageligvis fordi han ikke har reist tilbake før senere enn den tiden s05e05-nåtiden er satt til. Slik jeg ser det så sa Charlotte til Daniel at hun vokste opp, og så døde, noe Daniel hadde sagt til henne. Dette vet da Daniel, så når de reiser frem og tilbake i tid så havner han i Charlotte sin barndom og dermed sier at hun ikke må komme tilbake fordi hun vil dø. Se på det som et par parallelle tidsenheter (eller univers) hvor de "hopper" fra den ene til den andre hvor den forrige er upåvirket. Det er (om jeg forstår deg rett) hva jeg også mener. For å klargjøre hva jeg sier både for meg selv og andre, en liten illustrasjon (tallene er unøyaktige, men det er konseptet som gjelder): Den svarte linjen plotter posisjonen til Faraday & co mens de reiser i tid. Karakterene husker bare ting som har skjedd lavere på den grønne y-aksen, samtidig som de til enhver tid befinner seg et eller annet sted på den røde x-aksen. Det Daniel får vite nå, vil han kunne bruke senere om han lengre opp på y-aksen flasher tilbake f.eks. til Charlottes barndom (lengre til høyre). Og når jeg mener at scenen med Faraday blant Dharma-arbeiderne ikke viser at han har vært på øya før, så mener jeg at han ikke har vært der lavere på y-aksen (altså før de ble unstuck in time, for å bruke Vonnegut). Han kan selvfølgelig (og sannsynligvis) ha flashet tilbake (beveget seg til høyre) lengre opp på y-aksen, noe vi antagelig vil få se i en senere episode. Når det gjelder Ben og hans planer så har vi vel strengt tatt bare hans ord for det, så jeg ville slett ikke stolt på at det han sier er det han mener. Endret 13. februar 2009 av Me sjøl Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva skjedde med Michael forresten? Er han død... Isåfall, hva med Walt? :S Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Og Boone... Hvordan døde han? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Svarene på slike spørsmål finner du (for eksempel) på Lostpedia. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ok, ett spørsmål: Når Christian møter John nede i brønnen, så sier han at det er John som må vri hjulet rundt, fordi akkurat nå er hjulet ute av sin akse, det er derfor øya hele tiden svinger frem og tilbake i tid. Like før John snur hjulet, er vi på den tiden når Charlotte er liten, trolig da Dharma var på øya. Spørsmålet mitt er, når John snur hjulet, og ordner det, går øya tilbake til nåtid (2005, like etter at Oceanic 06 forlot øya, eller stopper øya på den tiden de er i nå (Dharma på øya) ?? Håper noen skjønte spørsmålet. Fordi jeg tenker som så at hvis de er fanget i dharma-tiden, hvordan skal de da klare å komme tilbake til rett tid igjen?? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Ville sagt det samme, bruk Lostpedia folkens. Eller skaff dere en bedre hukomelse Men Boone døde fordi han døde av skadene da flyet han satt i falt ned. Dette var altså heorinflyet til Eko, som Boone gikk inn da det lå i et tre. Tilfeldigvis funket radioen, og han fikk kontakt med noen som viste seg å være Bernard som var på den andre sida av øya med en radio. Vet du noe vi ikke vet? Da tror jeg du ikke har skjønt deg på Ben som karakter. Ben har alltid en plan, og han ligger alltid et skritt foran.. Sonja84: Hvis jeg har skjønt riktig så vil øya slutte å hoppe i tid når Locke bringer O6 tilbake. Men jeg tror litt selv at øya allerede nå har sluttet å hoppe i tid, og at den nå står i en tid som er for mange mange år siden. Kanskje i Dharma-tiden på øya? Nå, det ville vært bra! Endret 13. februar 2009 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Tror denne videoen svarer på ganske mange spørsmål.. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Tror du gir Ben for mye kred. MRN. Slu og genial som han er, så gjør han aldri noe uten at han selv tjener på det, etter min mening. For å ta det nyeste først; Han prøver nå å samle sammen Oceanic Six-folka, for å få de tilbake, for å stoppe "God help us all"-kommende hendelsen. Kate tror mannen er syk og gal, Jack vet bedre. Her jobber nok Ben mye for sin egen vinning også. Husk, han elsker øya over alt på jord og vil tilbake til den. Så når han fant ut at han og de andre måtte tilbake for å redde øya, så tror jeg han ble svært så glad. Men selvsagt mulig han gjør det bare for å redde øya. Seerne vil tro at Ben er en jævel som skjøt Locke (Locke-haterne jubla sikkert, men...). Mens det Ben gjorde, var å teste Locke for å se om Locke kunne bli øyas leder. Denne påstanden er ny for meg. Nå er det en stund siden jeg så den episoden men er det ikke mer nærliggende å anta at Ben følte seg truet som leder for the Others og kvittet seg med konkurransen? Du kan si hva du vil om Ben, men hensynsløs kan han være, bare husk at han utrydda hele Dharma omtrent, inkludert sin egen far. Han drepte Keamy og dermed drepte de på båten. Kan ikke helt si hva slags innvirkninger det hadde gitt hvis båten ikke hadde blitt sprengt. Dette er jo også en ting som gjør at en får sympati for fyren, men personlig tror jeg han drepte Keamy av en grunn. Hevn.(Keamy drepte jo dattera) Eventuelt gjorde han det for å redde øya, som igjen er noe han (i hvertfall på den tiden) tjener på. Så en kan jo konkludere med at Ben til nå alltid har tjent på det som kan virke som "det rette" å gjøre, og sånn sett er det umulig for oss å bedømme hva slags karakter han er. Det jeg er rimelig sikker på er at han ikke er en good guy med en plan for å redde verden, og det er heller ikke Widmore. Endret 17. februar 2009 av Jakoozie Lenke til kommentar
zonko Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Dette var virkelig en bra episode, en av de aller beste etter min mening. Overraskelser og avsløringer på løpende bånd! Definitivt den beste Jin/Sun-episoden så langt. Veldig gald for å endelig få sett Tempelet. Mange hadde tippet at monsteret sto bak sykdommen, men jeg hadde ikke trodd det var på dette viset. Klarte monsteret å overbevise eller overta franskmennene slik at de jobbet for øya? Møtet med Jacob/Christian Shephard overrasket meg veldig. Han mente tydeligvis det var bedre å høre på ham enn på Ben, svært fornuftig sannsynligvis. Det han sa på slutten undrer jeg over: "hils min sønn". Ville Jacob sagt det? Var det et hint til John fra Jacob i Shephards skikkelse, som en hjelp på veien? Endret 17. februar 2009 av zonko Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Veldig gald for å endelig få sett Tempelet. Mange hadde tippet at monsteret sto bak sykdommen, men jeg hadde ikke trodd det var på dette viset. Klarte monsteret å overbevise eller overta franskmennene slik at de jobbet for øya? Det er ingenting som sier, eller motbeviser at det er tempelet The Others bruker. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Forsåvidt er det ikke helt fastsatt at dette er selve Tempelet, jeg ble kanskje noe ivrig siden jeg har gledet meg veldig til å få se det. Likevel ser det helt klart ut som et tempel og er et større bygg enn det vi har sett hittil på øya. Franskmannen kalte det også et tempel, uten at det skal være noe entydig bevis. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Tempel for monstrert betyr ikke tempel til the others. Lenke til kommentar
ftbllftbll Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg ligger litt etter her, men for en episdoe! Lost er absolutt noe for seg sjøl=) Og BEN! Men bare litt OT: Er det bestemt når Lost slutter? Er dette siste sesong? Husker en gang i ses 2 eller no at folk sa det skulle lages 100 episoder. Er vel på 95 eller no nå? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Men bare litt OT: Er det bestemt når Lost slutter? Er dette siste sesong? Husker en gang i ses 2 eller no at folk sa det skulle lages 100 episoder. Er vel på 95 eller no nå? Det er slutt etter sesong 6. Altså ca. mai 2010. Denne og neste sesong blir vel på 17 episoder hver, hvilket betyr at det er 29 episoder igjen. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Hey, kom på en ting om charlottes død Kan det være lsik at charlotte døde fordi hun ikke kan møte seg selv som barn, og det er derfor hun er blitt advart mot å dra tilbake fordi noe slikt vil kunne skje? EDIT: Kan det være derfor hun husker at faraday har advart henne mot å dra tilbake siden han allerede har opplevd at hun dør og forteller det til henne til liten slik at hun får det som et minne når hun blir eldre? Endret 3. april 2009 av Timster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå