Gå til innhold

Lost 5x5: "This Place is Death"(USA)

Anbefalte innlegg

Her skal det bare diskuteres episoden "The Little Prince" som utgjør årets femte episode. Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd(spoilere helst i spoilertråden for sesong 5). Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

For de som lurer blir episoden sendt rundt 3-4 i statene, og da vanligvis ute på nettet rundt 4-5 natt til torsdag.

Promoer for episode 5.05: "This Place is Death"

US Promo 1

Se filmen hos Youtube

US Promo 2

Se filmen hos Youtube

CDN Promo 1

Se filmen hos Youtube

LOST 5x05: "This Place Is Death" Sneak Peeks

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bare har han kommet seg til The Orchid, men han har også fått seg selv teleportert i tid, det er en litt viktig faktor som kommer til å bli fokusert på i nesten garantert de neste episodene. Tror ikke vi får sett noe særlig til Faraday, Miles, Jin, Sawyer og Juliet på en god stund nå. Har en følelse på at neste gang vi ser dem, er det da de andre overlevende kommer tilbake til øya.

Merkelig nok ble Charlotte den andre hovedkaraktern(dog hun har ikke akkurat vært noe hovedkarakter siden S4) som har dødd før karaktern fikk et flashback. Dog hun fikk det på en måte i "Confirmed Dead" og i tillegg ble det meste rundt henne besvart. Lurer egentlig på om Charlotte ville ha forsettet hvis det var Kristin Bell(fra Heroes og Veronica Mars), siden det var i prinsippet hun som skulle spille Charlotte, men hu sa ja til Heroes istede. Nå gjenstår egentlig det spørsmålet rundt Charlotte om hvem faren hennes er, pluss noen små spørsmål som egentlig ikke trengs besvares(f. eks hvordan hun lærte koreansk).

Ville faktisk gjettet at Horace Goodspeed(Dharma-mannen som rekruterte faren til Ben til Dharma) er faren til Charlotte. Siden vi vet han er død, men vi så ikke noe til kona hans Olivia Goodspeed var død eller ikke. Ben er en liten mulighet(men jeg tviler sterkt), men vi vet bare at Ben er ca. 15-20 år eldre enn Charlotte.

Miles liker jeg forresten veldig nå. Han er som en veldig comic-relif aktig liten asiatisk Sawyer. Likte spesielt det i dag, når han svarte på spørsmålet til Sawyer angående at Charlotte snakket korensk. Håper Miles og Faraday forsetter å være med på serien til den avsluttes. Fordi de trengs for å fylle noe av det tomrommet etter karakterer som Eko.

Gangske tilfeldig at Desmond kom akkurat fram når Ben, Sun og Jack sto utenfor Mrs. Hawking sin kirke. Forresten, null null Hurley i dag.

Neste episode har jeg dog ikke store forhåpninger til. Tror den fokuserer på tilbakekomsten, og hvordan de kommer seg tilbake veldig kraftig.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal være oppe hele natta og vente på denne episoden, i mellomtiden: lese til eksamen :)

Har jusseksamen selv i morgen og vil påstå at det der er lite lurt. Hvis du er nær eksamen og du kan så lite at det er nødvendig med stresslesing så er det allerede for sent. I hvertfall ifølge masse eksperter er "last minute"-lesning ganske så destruktivt, du er bedre tjent med å være uthvilt på den store dagen.

Sorry for OT. Skal sette på denne episoden nå, gleder meg stort!

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jakoozie: Har eksamen om to uker, jeg liker å lese om nettene, stille og rolig i huset, (men ellers takk for rådet og omtanken :) )

Wow, for en episode.

Nå lurer jeg veldig på hvem Daniel egentlig er, spesielt siden Charlotte sier at hun møtte ham da hun var liten på øya, og Daniel (!) ba henne om å ikke komme tilbake til øya, fordi da ville hun dø. Daniel har vært på øya før!!! Er han også en av de som ikke eldes, I am confused..

Er John virkelig død? Eller har han blitt bitt av den samme edderkoppen som bet Nicki og Paolo?? Jack som er lege, ble jo lurt til å tro at de var døde. Hmmmm..

Jeg må si at da John nede i brønnen ser faren til jack, da spratt jeg nesten opp av stolen. Det var :) Hva er greia med faren til Jack?

Og hva skjedde egentlig med kjæresten til Rousseau, fikk egentlig ikke en forklaring på hvorfor han ble så totalt forandret. Noe med monsteret, men skjønte ikke hva som lå bak forandringen. Skjønte såpass ut fra hans forklaring at monsteret var/er en forsvarsmekanisme for tempelet.

Veldig bra episode, en av de beste.

Lenke til kommentar

POKKERS cliffhanger! ..var min tanke til episoden.

Lurer på hvordan i alle dager hun mente med "That'll do for now". Hvorfor ble det plutselig ikke så viktig for alle å være samlet lengre? Og det er selvsagt henne som ville tilbake til øya, sant?

Charlotte, utrolig teit at hun skulle dø. For et skuespillertalent! Forrige episodes "I don't know you" og denne episodes "This place is death". Satt med grøssninger begge gangene. Ok da, bare den siste gangen.

Artig vri på historieskrivinga. Telefonsamtalen Sun hadde helt i begynnelsen av episoden. Nesten et flashback. Når hun ankommer gruppa, så hører vi reprise av samtalen fra forrige episoden. Mens forrige episode viste bare at hun gikk ut av bilen. Og, selvsagt, Ben snakka seg ut av situasjonen. Men denne gangen hadde han bevis. Og igjen, "you'll never stop thanking me". Hadde folk visst hvor rett han har...

Lenke til kommentar

Hoho for en knall episode, det blir bare bedre og bedre det her! Var moro å se Ben bli så irritert, første gang jeg har sett det tror jeg:P

Det overrasket meg slettes ikke at Charlotte hadde vert der før, og ikke Faraday heller.

Som noen nevnte over her så var det synd at man ikke fikk høre noe om hvorfor franskene klikka og hvordan han Robert viste om at røyken var en forsvarsmekanisme for The Tempel.

Å så ekstremt typisk LOST å avslutte episoder midt i noe heftig slik at man så vidt kan vente til neste episode. Digger det!!

Lenke til kommentar
Hoho for en knall episode, det blir bare bedre og bedre det her! Var moro å se Ben bli så irritert, første gang jeg har sett det tror jeg:P

Jepp. Karaktermessig var Bens utbrudd et høydepunkt :)

Dette er ikke første gang Ben har egentlig hatt et sånt utbrudd. Han hadde et annet enn ved The Orcid i "There`s No Place Like Home: Part 1"(4x12), når han ble irritert fordi Locke fremsto som at han mente Ben ikke hadde en plan. Noe Ben alltid har, siden han alltid ligger et skritt foran.

Lenke til kommentar
Nå lurer jeg veldig på hvem Daniel egentlig er, spesielt siden Charlotte sier at hun møtte ham da hun var liten på øya, og Daniel (!) ba henne om å ikke komme tilbake til øya, fordi da ville hun dø. Daniel har vært på øya før!!! Er han også en av de som ikke eldes, I am confused..

Jeg tror ikke at han har vært der før.

men at i løpet av de neste episodene vil flashene lede dem til den tiden da Charlotte bodde på øyen og ettersom hun nå har fortalt han hva han sa til henne,vet han nå nøyaktig hva han skal si. :)

Jeg må si at da John nede i brønnen ser faren til jack, da spratt jeg nesten opp av stolen. Det var :) Hva er greia med faren til Jack?

Det virker som om faren til jack er Jacob, eller at jacob på en eller måte har tatt skikkelsen hans. :hmm:

Og hva skjedde egentlig med kjæresten til Rousseau, fikk egentlig ikke en forklaring på hvorfor han ble så totalt forandret. Noe med monsteret, men skjønte ikke hva som lå bak forandringen. Skjønte såpass ut fra hans forklaring at monsteret var/er en forsvarsmekanisme for tempelet.

Rousseau tok livet av han siden hun mente han hadde blitt "syk",men det virket mer som om han hadde oppdaget greien med at skyggemonsteret egentlig er øyas sikkerhetssystem..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at han har vært der før.

men at i løpet av de neste episodene vil flashene lede dem til den tiden da Charlotte bodde på øyen og ettersom hun nå har fortalt han hva han sa til henne,vet han nå nøyaktig hva han skal si. :)

Noe jeg ikke har fått med meg?, Vi så jo Daniel PÅ øya i episode 1 denne sessongen med dharma folka.

Er ikke det bevis nok for at han har vært på øya før?

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Det går litt i spinn for meg når jeg forsøker å skrive noe og forholde meg til to tidsdimensjoner. På den ene siden reiser karakterene i tid, men på den andre skjer ikke det som skjer med dem på tidsreisene deres før de faktisk gjør reisen. Locke er ikke skutt før han møter Ethan ved flyet, selv om møtet foregår før han reiser tilbake; og Daniel ser ikke ut til å vite at han har advart Charlotte (om det hun sier i denne episoden stemmer) selv om det teknisk sett skjer lenge før han er på øya i nåtiden, antageligvis fordi han ikke har reist tilbake før senere enn den tiden s05e05-nåtiden er satt til.

Kort og godt holder jeg en knapp på at vi får se at han reiser/fraktes med et flash tilbake til øya før og dukker opp sammen med Dharma i en senere episode. Teknisk sett før, men også ikke før tidsreisene. Forvirrende? Jeg har følelsen av at det hele ville virke komplett logisk om jeg bare tok noen psykedeliske stoffer.

Lenke til kommentar

Denne serien er så gull! Jeg blir bare stadig mer imponert, og det er en fryd å følge med. Veldig glad for at det har gått såpass fort med å få Locke ned i Orchid og vekk fra øya, og at Ben er i gang med å samle sammen gjengen og at de er på vei tilbake. De neste episodene vil nok fokusere mye på dette, og hva Locke gjør så snart han kommer seg tilbake til fastlandet.

Lenke til kommentar
Kort og godt holder jeg en knapp på at vi får se at han reiser/fraktes med et flash tilbake til øya før og dukker opp sammen med Dharma i en senere episode. Teknisk sett før, men også ikke før tidsreisene. Forvirrende? Jeg har følelsen av at det hele ville virke komplett logisk om jeg bare tok noen psykedeliske stoffer.

Jeg tror jeg har sett for altfor mange tidsreise filmer/serier ettersom jeg synest det virker ganske logisk :p

Lenke til kommentar
Det går litt i spinn for meg når jeg forsøker å skrive noe og forholde meg til to tidsdimensjoner. På den ene siden reiser karakterene i tid, men på den andre skjer ikke det som skjer med dem på tidsreisene deres før de faktisk gjør reisen. Locke er ikke skutt før han møter Ethan ved flyet, selv om møtet foregår før han reiser tilbake; og Daniel ser ikke ut til å vite at han har advart Charlotte (om det hun sier i denne episoden stemmer) selv om det teknisk sett skjer lenge før han er på øya i nåtiden, antageligvis fordi han ikke har reist tilbake før senere enn den tiden s05e05-nåtiden er satt til.

Slik jeg ser det så sa Charlotte til Daniel at hun vokste opp, og så døde, noe Daniel hadde sagt til henne.

Dette vet da Daniel, så når de reiser frem og tilbake i tid så havner han i Charlotte sin barndom og dermed sier at hun ikke må komme tilbake fordi hun vil dø.

Se på det som et par parallelle tidsenheter (eller univers) hvor de "hopper" fra den ene til den andre hvor den forrige er upåvirket.

Det som irriterte meg med denne episoden var mangelen på kommunikasjon vi fikk se. Hadde jeg vært Jin hadde jeg fortalt om Russeu (spelling) med en gang og fortalt hva som hadde skjedd, så kanskje nevnt tempelet og røykmonsteret igjen.

I tillegg til den manglende dialogen mellom franskmennene og Jin. Når Jin sier han har vært der før, og forteller at det er farlig osv osv så ber en han ikke om å holde kjeft, men heller fortelle :roll: .

Er det Russeu eller crewet som ble "syke"? Siden de skyter hverandre.

Det som var positivt, eller sånn "hehe"-morsomt var når de ba han andre asiaten om å oversette :wee: . Stereotyper, alle asiatere snakker samme språk.

Han som var nede og hjalp John, må ha vært den ekte faren til Jack, og Jacob. Tipper de er samme person siden han sa "Say hello to my son!" og John svarer med "Who's your son?" før han forsvinner.

Hva skjer med nummerene da? De ble jo repetert av radiotårnet til teamet til franskmennene, om igjen og om igjen. Dette blir vel overkjørt av Russeu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...