presets Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Heisann! Jeg får feriepenger snart og har da 15000 til disposisjon. Jeg har planer om å kjøpe en PC til ca 13000. Dette er den foreløpige handlelisten. Kan hende jeg flesker til og kjøper to minnebrikker til av samme sort. Hadde vært hyggelig med flere tilbakemeldinger generelt om oppsettet selvsagt Mvh Presets Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du kommer neppe til å angre med det hovedkortet. Har det selv i en av mine eldre pcer. En bakdel kan være at resette bios batteriet ligger under skjermkortet så det må ut først. Skal du sette inn mer ram eller ta ut en brikke må skjermkortet ut da det er helt inntil ramlåsene. Men det er kun trøbbel den første dagen. Hvilken kjøler skal du ha? Det er en kobberplate bak som må av om du skal montere noe annet en stock kjøler. Lenke til kommentar
presets Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 IFX-14, Ultra-120Extreme.. men mest sannsynlig så investerer jeg i double-loop vannkjøling.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Gigabyte X48T-DQ6 er et av de beste om ikke det beste X48 kortet, ellers er ikke Asus sine X48 kort å kimse av, her mener jeg klart at P5E64 WS Evolution utgaven er best og ikke det litt for overhypede Rampage Extreme (for ett navn....) Personlig hadde jeg ikkevurdert ett så dyrt lga775 system nå - hadde helt klart gått for Core i7 - som også klokker meget bra ;-) Endret 11. februar 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Enig med over i7 med en 920 er helt klart det beste, du skal jo uansett ha ddr3 ram. Hadde masse problemer med hovedkort/ram/stabilitet helt til jeg gikk over til Gigabyte. Ikke hatt et problem siden, løste seg på dagen. Hatt hatt bare gigabyte siden også. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Ser du lurer på overklokkingskort. Da du skal ha tokjerne, og da bør du kjøpe et P45 hovedkort med billig highend DDR2 minne. Halve prisen på kortet også. Hvis ikke, kan du likegodt kjøpe CI7, som nevnt over. Mange skriker om lavere cf ytelse på P45, kontra X48. Ytelsesforskjellen er så godt som ikke tilstede. Har det nevnte Asus Evolutionkortet selv. Og jeg kan love deg at mitt Biostar TPower P45, klokker ræva av Asus X48 kortet. Og til halve prisen Endret 13. februar 2009 av lucky666 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Det er helt korrekt - Har testet flere Gigabyte og Asus P45 kort og de klokker stort sett bedre og enklere enn tilsvarende X38/x48 kort. Hvis det skulle være noe problem med cf båndbredden til P45 så er det ren bs, hvorfor skulle f.eks to separate 4870 ha problemer med hver sin pcie 2.0 x8 mens 4870x2 fungerer helt fint på 1 pcie x16 plass? Uansett - Core i7 gir fullstendig overlegen ytelse - spes ved oc, og med det budsjettet hadde jeg ikke vurdert noe annet. Endret 13. februar 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Rampage Extreme banker Biostar TPower P45 på alt uten FSB. Men nå har vel kjøpt p45 om skull forsetta med socket 775. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Rampage Extreme banker Biostar TPower P45 på alt uten FSB. Men nå har vel kjøpt p45 om skull forsetta med socket 775. Kan ikke uttale meg om Biostarkortet, men til OC ville jeg valgt WS Evolution før Rampage Extreme, men aller helst P45 kort som P5Q-PRO/Deluxe eller Gigabyte EP45 DS/UD serien. Man kan selvfølgelig prøve DFI, men det er mer eller mindre rene benchmarkkort og ikke egnet til daglig bruk i mine øyne - ofte også biosproblemer og annet tullball, men de er hypet opp i himmelen. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Biostar TPower P45 er desidert det beste P45 kortet jeg har testet. Har prøvd mange P35/P45 kort, men ingen er i nærheten av TPower da det kommer til stabilitet, fsb klokking og brukervennlighet. Det som er nærmest TPower, er Abit IP35 Pro etter mine erfaringer. X38/X48 kontra P35/P45, sammenligner jeg med P965 kontra 975 brikkesettet. 975 var liksom "top of the line" den gangen, men P965 var etter min mening det desidert beste. @Agrop hva er det på Rampage Extreme som slår TPower utenom fsb? Husk at Biostar koster det halve. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Gigabyte GA-EP45-UD3P er vel regnet som det beste 775 klokke kortet som er å oppdrive. Har bla. satt verdensrekord i RAM-klokking og klokker Quad CPU-er lengre enn alle andre hovedkort. Dog er det P45 brikkesett. Men klokker visstnok 45nm Quad lengre enn alle andre kort. Også X48. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391836 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Skulle jeg investert i en quad i dag, hadde jeg nok kjøpt et Gigabyte GA-EP45-UD3P. Men til tokjerne blir det plutselig noen flere kandidater. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hmm... Så en som skrev noe interessant over her, som jeg faktisk aldri har tenkt på... Det at P45 brikkesettet 'bare' støtter x8-PCI-Express på hvert kort i Crossfire, men X48 støtter x16 på hvert kort. Og så nevner han jo da at når man kjører f.eks 4870x2 i én x16 slot så skulle jo det bli akkurat det samme som å kjøre 2 x 4870 kort i hver sin x8 slot?? Interessant! Og jeg har sett tester hvor 4870x2 blir sammenlignet med 2 x 4870 kort i Crossfire i hver sin x16 slot, og jeg minnes da at 4870x2 slettes ikke hadde noe dårligere ytelse i noen tester. Heller tvert imot! Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ja det intressant OcMax. "Problemet" er at den grå massen leste den aller første testen som ble lagt ut, med et P45 kort som kjørte cf. Det var et Gigabytekort med uferdig bios, som gjorde en dårlig figur med cf. Da var fasiten lagt for mange staket ut... Har sett flere tester i ettertid som kjører så godt som dødt løp i cf med P45 kontra X38/X48 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det stemmer - Det var Tweaktown som testet med ett P45-DQ6 kort som senere viste seg å være beta hardware med uferdig bios, denne testen spredde seg som ild og er fremdeles med på å ødelegge ryktet til p45. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Vell X48 kontra P45 har mindre problemer med å ha andre enheter enn skjermkort i nordbru portene. Og bruker generelt også å ha en ekstra PCI-E buss på 4x tilgjengelig fra sørbrua som er ganske kjekk for RAID kontroller bruk eller om den er splittet, TV Kort. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Vell X48 kontra P45 har mindre problemer med å ha andre enheter enn skjermkort i nordbru portene.Og bruker generelt også å ha en ekstra PCI-E buss på 4x tilgjengelig fra sørbrua som er ganske kjekk for RAID kontroller bruk eller om den er splittet, TV Kort. Dette er ikke noe stort problem - knapt verdt å nevne, og skyldes stort sett att Intel har koblet til to pins i pcie porten på sine desktop chipset (SMBUS mener jeg å huske) som gjør at noen kontrollerkort beregnet på servere KAN få problemer under POST - veldig ofte er det bare å tape over pin 5&6 på komponentsiden til kortet så funker det - og problemet kan oppstå på ALLE nyere Intel desktop chipset fra og med 945. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå