Markn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hva gjorde det til at det ble finanskrise? Hva skal til for å få det rettet opp? Hvordan berører det deg og dine? Diskuter. Endret 12. februar 2009 av Markn Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Merker ingenting jeg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hmm ja. Krisemaksimering av trådstarter. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 For å være helt ærlig, har jeg aldri hatt så mye penger tilgjengelig som jeg har nå. Det til tross for at jeg kjøpte bolig i sommer. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Er det ikke grådigheten på aksjemarkedet, og sub-prime krisen i USA som har skylda da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Når bobler sprekker, så drar det med seg ganske mange andre. Lenke til kommentar
Markn Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Når bobler sprekker, så drar det med seg ganske mange andre. Har selv ikke merket noe, men gjør det sikkert siden jeg snart skal ut som lærling ! Men har valgt et bra yrke når jeg valgte elektro. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Du ville ha merket om du hadde hatt aksjer eller eiendom i USA. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 for oss her i norge er det nok ikke så stor forskjell, krona har synket litt i verdi og litt sånn småtteri, men ingen merker det til en daglig basis. folke er bekymra og er det som skaper sånne kriser, virker nesten sånn. aner ikke hva som skjedde jeg as, vet hvertfall at jeg er sikra hvis det skulle skje noe. untatt pengene i banken da, men er jo det de krisepakkene er for. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 for oss her i norge er det nok ikke så stor forskjell, krona har synket litt i verdi og litt sånn småtteri, men ingen merker det til en daglig basis.folke er bekymra og er det som skaper sånne kriser, virker nesten sånn. aner ikke hva som skjedde jeg as, vet hvertfall at jeg er sikra hvis det skulle skje noe. untatt pengene i banken da, men er jo det de krisepakkene er for. Nja, skal vi se. En god del bedrifter blir berørt, en del bransjer har nesten gått helt i stå (bygge-, båt-, bil- osv) og en del folk har blitt oppsagt. Jeg personlig har dog ikke merket noe særlig til finanskrisen, aldri hatt mer penger enn nå, fikk blant annet netopp lønnsforhøyelse. Nå skal det dog sies at det er snakk om en deltidsjobb på en dagligvarebutikk . Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 vel du har rett i det, er jo noen bedrifter som kutter ned og ting stopper litt opp. skaff jobb i staten, da er du litt sikrere Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 vel du har rett i det, er jo noen bedrifter som kutter ned og ting stopper litt opp.skaff jobb i staten, da er du litt sikrere Føler jeg har en sikker jobb så ingen problem . Lenke til kommentar
Markn Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, jeg også. Har en lite vikarjobb, men alikavell. Kan jo hende de sliter litt, så da blir det at jeg får sparken. Men får håpe på det beste Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, jeg også. Har en lite vikarjobb, men alikavell.Kan jo hende de sliter litt, så da blir det at jeg får sparken. Men får håpe på det beste Jeg for min del jobber i dagligvarebransjen og vel, folk trenger mat . Også går butikken bedre enn noen gang før nå , for ikke å glemme at jeg ofte får skryt av sjefen. Kan vel si jeg føler meg trygg . Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ganske komisk med skoleelever under 18 som sier de ikke merker noe....... Da hadde det vært ille. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 jobber for staten så jeg er sikra jeg å men kanskje ikke rart jeg ikke merker stort, har ikke lån eller eier bosted. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det som skjer er at det blir en bølgedal med oppsigelser. Kina hadde visst økt leketøysproduksjonen sin med 50%, likevel legger de ned fabrikker en masse. Kitron la frem rekordresultat, men sier opp 240 av sine 1400 ansatte, for å "ta vare på marginen". Jobben min er i fare, fordi Ringnes tror at salgsvolumet vil synke med 10 mill. liter. (Eller 30 mill. liter, har lest forskjellige tall fra media/interne notat.) De tenker på å legge oss ned, men de tenker ikke på at det blir flere folk i Norge og vi blir ikke sunnere med åra (ok, den var en litt drøy påstand). Poeng er, om 5 år, så finner de ut - og alle andre som sier opp folk - oj, vi skulle gjerne ha produsert litt mer. Hva da? Hvor mye koster det ikke å lage en fabrikk? Utrolig mye mer enn vedlikehold f.eks. Hvor mye koster det ikke å ansette en person, med tanke på opplæring, kontra å beholde den ansatte? Det er så korttenkt filosofi over hele linja at man får fnatt. Det ene drar med seg det andre og til slutt skjønner ingen ingenting. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ville si AIG og Mediane har skapt finanskrisen.. Hadde ikke vært blåst så mye opp i media hadde det aldri komme så kjapt til Norge. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Det eneste jeg har merket til finanskrisa er at brusprisen har steget fra 11,90 + pant til 12,90 + pant. Altså 13 til 14 kr... Og når sant skal sies så tror jeg faktisk at jeg skal kunne leve med det... Endret 12. februar 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg vil ikke kalle situasjonen i Norge for en finanskrise. Muligens uro, men ingen krise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå