Mr. Mustard Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Noen som vet hvilke WLAN kort (PCI eller USB) som har drivere til 64bits Vista (og Windows 7)? Det hadde selvsagt vært fint hvis det også finnes drivere til Linux, men det er 2. prioritet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nyere kort har vel som regel 64-bit. Men tror ikke det er noen som lager drivere for Windows 7 før Windows 7 blir lansert. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Nyere kort har vel som regel 64-bit. Men tror ikke det er noen som lager drivere for Windows 7 før Windows 7 blir lansert. Kan du nevne noen da? Mitt inntrykk er at selv nyere WLAN kort mangler 64bit drivere. Ellers er ikke Windows7 noe problem siden Vista drivere stort sett virker her også. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Genialt at du startet denne tråden, for jeg er også ute etter et WLAN-kort (PCI) som kommer med 64bit drivere. Det er fortsatt mange produsenter som ikke lager 64bit driver, hvis alle gjorde det hadde denne tråden vært unødvendig. Mr. Mustard: Er du ute etter 801.11g eller .11n ? Jeg fant ut at det finnes 64bit drivere til CNet CWP-854 (og andre produkter fra CNet). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det kan lønne seg å finne ut hvilket chipset kortene har. Da kan man gå rett på chipsetprodusentens side og finne driver. Ralink http://www.ralinktech.com/ har f.eks god support for de fleste OS inkl Linux. D-link DWA-140 er eksempel på en dongle med 11n som har chipsettet RT-2870 med support av 64bit Vista og 64 bit XP ++ http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Genialt at du startet denne tråden, for jeg er også ute etter et WLAN-kort (PCI) som kommer med 64bit drivere. Det er fortsatt mange produsenter som ikke lager 64bit driver, hvis alle gjorde det hadde denne tråden vært unødvendig. Mr. Mustard: Er du ute etter 801.11g eller .11n ? Jeg fant ut at det finnes 64bit drivere til CNet CWP-854 (og andre produkter fra CNet). har dette kortet å vista 64 å sier styr unna. er sel på utkikk etter et kort som er stabilt i vista 64. det er ikke dette kortet selv med drivere fra produsent av chip. i xp 32 funker det derimot perfekt. Lenke til kommentar
Glends Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Yes, D-Link DWL-G520 AirPlus Xtreme G Wireless PCI Adapter funker fint med Vista x64. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå