Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 OOo har innebygd PDF-eksport. Klikk på PDF-knappen på verktøylinja, eller vel File --> Export as PDF. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Er det vits å kjøre komprimeringsfritt? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Trur ikkje du kan velge ukomprimert, men du kan velge mellom tapsfri komprimering for bilete, og ikkje-tapsfri. Det avheng vel litt av kva krav du har til kvaliteten til bilete i fila, kva slags bilete det er, og storleik på fila. Prøv deg litt fram. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg ønsker å dele opp i to spalter, men overskriften skal dekke hele bredden på arket. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Finst fleire måtar, ein eg fann er slik: Skriv overskrifta, trykk enter, og gå so til Insert --> Section. Under Columns vel du antal spalter og avstanden mellom dei. Klikk OK, og du ser du får opp felt for to spalter. Klikk inni det, og skriv i veg. Når du skal ha ny overskrift, flytt markøren til nedanfor spaltene (eg fekk iallfall ei tom linje der), og skriv overskrifta. So gjentar du prosessen med Insert --> Section. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg har et 5-siders dokument, men den siste siden er tom. Hvorrdan fikser jeg det, slik at dokumentet blir 4 sider? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Den er ikke tom, det er antakelig en lang rekke skjulte tegn der (enter, tabulator, mellomrom etc., sannsynligvis enter). Sett markøren bak det siste synlige tegnet og trykk Delete til den siste siden blir borte. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hvordan lager jeg et plott av X- og Y-verdier i OO regneark? Har nå laget to kolonner med verdiene. Sliter med å få x-aksen riktig. Endret 2. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Om eg forstår deg rett (litt vanskeleg når du ikkje seier akkurat kva problemet er, so eg gjetter eigentleg her): Når du lager diagrammet, vel typen «XY (Scatter)», ikkje «Line». Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Eg har dessverre kun engelsk versjon av OOo installert, so eg stiller med eit skjermskot i staden: Her ser du kva diagramtype eg har valt, og til venstre ser du forskjellen i resultat mellom «Line» og «XY (Scatter)». Merk skalaen på x-aksen. Men som sagt veit eg ikkje nøyaktig kva problemet ditt er, so det kan vere du er ute etter noko anna. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Norske hermetegn hvordan får jeg det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Du kan skru på automatisk omgjering av "" til «» under Verktøy --> Autoretting --> Eigendefinerte hermeteikn. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ok takk Og så til neste spørsmål. Hvordan får jeg lagt ned arket? I word er det bare å gå på utskriftsformat eller noe. Men det går ikke Open office. Any clues? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Format --> Side --> Side. Her kan du velje liggjande retning. Lenke til kommentar
Sommerjente Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 For å setje inn topp- og botntekst, velg Insert --> Header/Insert --> Footer. For å setje inn sidetal i t.d. botnteksten, klikk i botnteksten so markøren er der, og vel Insert --> Fields --> Page number. Hvis jeg skal sette inn sidetall, men ikke på den første siden. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Hvis jeg skal sette inn sidetall, men ikke på den første siden. Hva gjør jeg da?Du må setje inn eit sideskift etter fyrste side (Set inn --> Manuelt skift --> Sideskift), og ha forskjellige sidestiler på fyrstesida og resten av sidene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå