PlatinumFlyer Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har problemer med min Acer skjerm og Macbook (Alu). Jeg har den per i dag koblet via VGA og mini-DVI til VGA-kabel, og har gjort alt jeg kan og tilogmed festet VGA-kabel til adapter vhja skrutrekker, så bør ikke være problemer med kontakten. Likevel skjer det ved ujevne mellomrom at skjermen får "blackout" i et sekund eller to. Skjermen i seg selv remainer "på" (den går ikke i dvale, og lyser normalt nederst, den viser bare rett og slett et sort bilde) så problemet ligger antagelig i Macbooken eller adapteret. Noen som har vært borti lignende? Ja, jeg har en kabel til Acer-skjermen for kobling via DVI, men for det første ligger den kabelen i Norge, for det andre har jeg ikke kjøpt inn mini-DVI-til-DVI ennå. Er usikker på det om hjelper dersom problemet ligger i selve skjermkortet. Selve skjermen fra Aceren virker smertefritt... Skal forsøke med tilkobling til en annen skjerm neste gang jeg er i Norge (om et par uker) - men er det noen andre som har vært borti lignende problemer? Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det hjelper ikke med andre skjermer, det er et hardware problem med Mini display porten som følger med de nye macbookene. Apple har selv sagt at det er driverproblem og hardware feil som forårsaker feilen. Dette skjer med alle skjerme, det kan være flimring eller blackouts osv. Du får kontakte Apple for mer, eller lete på nettet. Lykke til. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 OK, takk, det var interessant.... Men det må jo virkelig Apple gjøre noe med.... (Jeg er ved å bruke 50-70 000 på Apple-maskiner i bedriften, og det har jeg ikke nødvendigvis lyst til å være med på....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå