Gå til innhold

Skolebolle vs Skolebrød

Sameboe

Heter det skolebolle eller skolebrød?  

596 stemmer

1. 1. Heter det skolebolle eller skolebrød?

• Skolebrød
      307
    • Skolebolle
      242
    • Driter i det, de smaker godt!
      48

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det var det jeg også mente , da har jeg ikke lært feil da ;)

Egentlig jo, for skolebrødet er rundt og flatt.

Hvetestang heter den lange. ;)

Der jeg har sett står det nå skolebrød.

Pics or it didn't happen.

For jeg tar jo bilder av alt jeg ser i tilfelle jeg er nødt å bevise det for noen på diskusjon.

Nei mulig, men du trenger ikke delta med et argument som vil basere seg på bevis om du ikke er villig til å legge fram bevis. Da må du heller bare akseptere at folk ikke tror på deg.

Lenke til kommentar
Nei mulig, men du trenger ikke delta med et argument som vil basere seg på bevis om du ikke er villig til å legge fram bevis. Da må du heller bare akseptere at folk ikke tror på deg.

Men vi må da la bolle folkene komme frem på banen?

Ellers hadde dette blitt kjedelig. :!:

Selvom jeg lar pollen snakke for meg. :p

Det heter skolebolle fordi det er en bolle. Et brød er jo noe helt annet. Skjerpings folkens!

*sukk*

Selvom det er bolledeig i skolebrødet må det ikke kalles skolebolle.

P.G.A. formen heter det skolebrød, fordi det er flatt.

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Det heter skolebolle fordi det er en bolle. Et brød er jo noe helt annet. Skjerpings folkens!

Det heter skolebrød fordi det er navnet. Jeg er et menneske, men jeg har også ett navn. Jeg veit det er vanskelig å omfavnet konseptet om at en bollelignende gjenstand (som i grunn er mye flatere enn en bolle) kan hete skolebrød, men sånn er det altså. Se i ordboka.

Lenke til kommentar
Det heter skolebrød fordi det er navnet. Jeg er et menneske, men jeg har også ett navn. Jeg veit det er vanskelig å omfavnet konseptet om at en bollelignende gjenstand (som i grunn er mye flatere enn en bolle) kan hete skolebrød, men sånn er det altså. Se i ordboka.

Og der har vi det!

Gud kunne kalt det skolebolle, men det vil fremdeles hete skolebrød. Fordi det står i ordboka. :D

Lenke til kommentar

Nei. Det finnes da mange flate, runde boller. Det er nettop formen (og deigen) som gjør det til en bolle. Brød er ikke flate (eller runde).

Lenke til kommentar

Nei. Det finnes da mange flate, runde boller. Det er nettop formen (og deigen) som gjør det til en bolle. Brød er ikke flate (eller runde).

Det blir som å si det jeg sa det.

Mange type brød som er flate og runde...

Lenke til kommentar

Okei, dette er en ganske teit diskusjon, siden det tydeligvis heter forskjellige ting i forskjellige deler av landet. Jeg har aldri sett skoleboller bli solgt som "skolebrød" i noen butikker eller bakeri her jeg bor (vetslandet). Jeg har derimot sett denne "hvetestangen" bli solgt som skolebrød (noe som er 10x mer logisk).

Fikk litt lyst til å bake skoleboller og ta de med på skolen, for å så kun dele med de som annerkjenner at det heter skolebolle (går på en skole med folk fra hele landet). Det hadde vært gøy :p .

Lenke til kommentar
Okei, dette er en ganske teit diskusjon, siden det tydeligvis heter forskjellige ting i forskjellige deler av landet. Jeg har aldri sett skoleboller bli solgt som "skolebrød" i noen butikker eller bakeri her jeg bor (vetslandet). Jeg har derimot sett denne "hvetestangen" bli solgt som skolebrød (noe som er 10x mer logisk).

Fikk litt lyst til å bake skoleboller og ta de med på skolen, for å så kun dele med de som annerkjenner at det heter skolebolle (går på en skole med folk fra hele landet). Det hadde vært gøy :p .

Da skal jeg gjøre det motsatte på jobben bare for å motvirke din bestikkelsespropaganda.

Lenke til kommentar
whaa?

Første gangen jeg noen gang har hørt ordet "skolebrød" om skolebolle..

Hadde vært enig om faktisk var snakk om et brød, men dette er jo en bolle.

Det er jo ikke en bolle...en bolle er rund og laget av bolledeig uten kokos og vaniljekrem.

Sier du hamburgerbolle ellr hamburgerbrød? det har jo også formen til en bolle...

Lenke til kommentar
whaa?

Første gangen jeg noen gang har hørt ordet "skolebrød" om skolebolle..

Hadde vært enig om faktisk var snakk om et brød, men dette er jo en bolle.

Det er jo ikke en bolle...en bolle er rund og laget av bolledeig uten kokos og vaniljekrem.

Sier du hamburgerbolle ellr hamburgerbrød? det har jo også formen til en bolle...

Nå har jo det seg slik at du kan ha kokos og vaniljekrem på en bolle og, da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...