Gå til innhold

Hold dere unna Datakjeden !


Anbefalte innlegg

Joda, det er sikkert en helt ok butikk, greie priser, leverer, ok kundeservice osv. Men, jeg har hatt en veldig ubehagelig opplevelse med dem som gjør at jeg vil advare dere andre mot å rote seg borti dem:

 

Utdrag fra denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1023662&hl=

 

Kjøpte et TV av dem for 9000,- for ca 1,5 år siden. Etter 1 år sluttet det å funke. Det ble sendt inn på reparasjon, først en gang, så, etter en måned kom det tilbake igjen, men funket fortsatt ikke. Fikk ikke no låneTV i mellomtiden, og TV måtte nå inn på nytt igjen. Fikk det nok en gang tilbake, fortsatt ikke fikset. Sendt inn for 3.gang, og jeg vil nå heve kjøpet da det virker som de ikke klarer å fikse dette.

 

Og her starter problemene. Jeg blir lovet gull og grønne skoger, men ingen ting skjer. Det ender med at jeg skriver et langt brev til dem der jeg fremmer krav om heving. De gidder ikke å svare. Ringer til slutt og får snakke med daglig leder. Joda, han lovet å ordne opp alt sammen. Ikke noe problem, skulle dekke alle utgifter. Dette skulle han få ordnet "rett over helga".

 

Etter 2 uker måtte jeg vidre til forbrukerrådet. Forbrukerrådet har nå sendt dem 3 brev uten at de har svart, og vi er nå igang med å koble inn Forbrukertvistutvalget for å få en rettslig dom på saken.

 

Alt dette bare fordi det sitter en gjøk som daglig leder, som ikke klarer å holde orden på papirene sine, ei heller holde løfter. Totalt har det blitt sendt dem 4 brev uten at de har klart å svare, og telefonutgiftene osm har gått med til å snakke med dem har overskredet 200kr.

 

Såeh... det er ikke det lureste kjøpet jeg har gjort. Håper dere tenker dere bedre om dersom dere vurderer å kjøpe noe derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt merklig at du skriver at folk skal holde seg unna "datakjeden", datakjeden har vel da 8 butikker, samt en webshop.

 

Blir jo nesten det samme som om at jeg kjøper et brød på rimi, å de er gått ut på dato, men får ikke byttet det, men springer hjem, setter meg på diskusjon å ber folk holde seg unna alle rimi butikkene.

 

Var litt herlig sammenligning, men håper folk forstår hva jeg mener.

Endret av s0lberg
Lenke til kommentar

Bare kjøp pc der Skogslik (koselig nick forresten),har selv kjøpt et par pc'er der og er storfornøyd med både pris, service og produkt.

 

Bare et tips:

Er det elektriske/elektroniske gjenstander man kjøper (som koster noen tusen kroner) er det lurt å bo i nærheten av kjøpsstedet. Dette for å få fikset opp

kjappest mulig dersom noe er feil, ikke virker etc.

Lenke til kommentar

LES HER!!!

 

Datakjeden er en useriøs forretning som absolutt bør unngås! Sjekk om noen andre har det du skal ha!!!

Les erfaringer her: https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...&act=review

 

De har ikke har hørt om kundeservice, de bryr seg minst om kundene og sannsynligvis mest om pengene, noe det dessverre blir mye av da det er mange kunder! 50/50 fornøyd/misfornøyd.

 

Bestillte en vare via nettbutikken nylig. 1 igjen på lager i butikk. Dro til butikken, de fant ikke varen.

Fikk en bekreftelse på bestillingen pr. mail. Der står det at bestillingen er bindende. Har man ikke 14 dagers angrerett ifølge kjøpsloven? Må jeg hente og betale for varen for så å returnere den og vente på å få igjen pengene hvis jeg angrer meg? Det tar tid hos dem!

 

Kjøpte et hovedkort i butikken i Møllergata. I esken lå det en tom, åpnet pose. Innholdet lå løst i esken.

CD-coveret til driverene var revnet, noe som tyder på at de har solgt meg en vare som var returnert/brukt til fullpris. Det virker, bortsett fra det integrerte HD-lydkortet!

 

Kjøpte et lydkort for lenge siden som skulle ha optisk lyd-utgang. Det var ikke noen optisk lyd-utgang på det, dro tilbake til butikken for å få igjen pengene.

DE VILLE SENDE DET TIL SERVICE!!!

Etter diskusjon kunne jeg få en tilgodelapp. Etter mer diskusjon fikk jeg pengene! Det er godt gjort hos dem! Jeg ville ikke ha noen tilgodelapp hos dem!

 

Kjøper minst mulig der nå, kun til nød. Ser alltid om en annen butikk har det jeg skal ha!

 

Virker som de ikke vet hva de selger eller hva de driver med.

Kundeservice heter det når man driver en forretning! Det har Datakjeden luket bort og det jeg har lest av kundeerfaringer om den butikken sier bare: Ikke kjøp noe fra Datakjeden med mindre du ønsker å bli frustrert, irritert og vente flere uker på bestillingen som du kanskje allerede har betalt hvis du ikke har valgt postoppkrav.

Lenke til kommentar
Er litt merklig at du skriver at folk skal holde seg unna "datakjeden", datakjeden har vel da 8 butikker, samt en webshop.

 

Blir jo nesten det samme som om at jeg kjøper et brød på rimi, å de er gått ut på dato, men får ikke byttet det, men springer hjem, setter meg på diskusjon å ber folk holde seg unna alle rimi butikkene.

 

Var litt herlig sammenligning, men håper folk forstår hva jeg mener.

 

Skaff deg erfaring om det du snakker om!

 

Du kan ikke ha handlet hos datakjeden. Bestill en vare derfra, betal og vent på varen. Tenker det Rimibrødet ditt blir temmelig gammelt.

Lenke til kommentar
LES HER!!!

 

Datakjeden er en useriøs forretning som absolutt bør unngås! Sjekk om noen andre har det du skal ha!!!

Les erfaringer her: https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...&act=review

 

De har ikke har hørt om kundeservice, de bryr seg minst om kundene og sannsynligvis mest om pengene, noe det dessverre blir mye av da det er mange kunder! 50/50 fornøyd/misfornøyd.

 

Erfaringene du viser til gjelder nettbutikken, ikke de fysiske butikkene. Anmeldelsene ser ikke ut til å være betydelig verre enn de andre butikkene som det er hensiktsmessig å sammenligne med. De få anmeldelsene som feilaktig gjelder de fysiske butikkene, ser stort sett ut til å være svært positive.

 

Bestillte en vare via nettbutikken nylig. 1 igjen på lager i butikk. Dro til butikken, de fant ikke varen.

 

Det står svart på hvitt på sidene deres at det tas forbehold om feil. Dette inkluderer alt på siden, inkludert lagerstatus. Derfor kan det være lurt å vente til en har bekreftelse på at varen er plukket fysisk. Mulig det opplyses også om dette under reservasjonsprosessen.

 

Fikk en bekreftelse på bestillingen pr. mail. Der står det at bestillingen er bindende. Har man ikke 14 dagers angrerett ifølge kjøpsloven? Må jeg hente og betale for varen for så å returnere den og vente på å få igjen pengene hvis jeg angrer meg? Det tar tid hos dem!

 

Dersom du bestiller til en fysisk butikk gjelder ikke angrerettsloven. Kjøpsloven har ingenting med angrerett å gjøre, ei heller forbrukerkjøpsloven som er den loven som gjelder forbrukerkjøp (dvs. private kjøp, til personlig bruk; det du snakker om her).

 

Kjøpte et hovedkort i butikken i Møllergata. I esken lå det en tom, åpnet pose. Innholdet lå løst i esken.

CD-coveret til driverene var revnet, noe som tyder på at de har solgt meg en vare som var returnert/brukt til fullpris. Det virker, bortsett fra det integrerte HD-lydkortet!

 

Kjøpte et lydkort for lenge siden som skulle ha optisk lyd-utgang. Det var ikke noen optisk lyd-utgang på det, dro tilbake til butikken for å få igjen pengene.

DE VILLE SENDE DET TIL SERVICE!!!

Etter diskusjon kunne jeg få en tilgodelapp. Etter mer diskusjon fikk jeg pengene! Det er godt gjort hos dem! Jeg ville ikke ha noen tilgodelapp hos dem!

 

Ingen av de to tilfellene er akseptabel kundebehandling, spesielt ikke det med hovedkortet. Når det gjelder tilfelle nr. 2 må jeg innta rollen som djevelens advokat og stille følgende spørsmål: Var det selger som opplyste om at det skulle være optisk lydutgang på kortet? Dersom selger ikke var ansvarlig for feilinformasjonen, har du ikke noe som helst krav på at butikken kjøper kortet tilbake fra deg. Du har som kjøper selv et ansvar for å påse at du kjøper det riktige produktet.

 

Kjøper minst mulig der nå, kun til nød. Ser alltid om en annen butikk har det jeg skal ha!

 

Virker som de ikke vet hva de selger eller hva de driver med.

Kundeservice heter det når man driver en forretning! Det har Datakjeden luket bort og det jeg har lest av kundeerfaringer om den butikken sier bare: Ikke kjøp noe fra Datakjeden med mindre du ønsker å bli frustrert, irritert og vente flere uker på bestillingen som du kanskje allerede har betalt hvis du ikke har valgt postoppkrav.

 

Du om det.

Endret av spock84
Lenke til kommentar
Er litt merklig at du skriver at folk skal holde seg unna "datakjeden", datakjeden har vel da 8 butikker, samt en webshop.

 

Blir jo nesten det samme som om at jeg kjøper et brød på rimi, å de er gått ut på dato, men får ikke byttet det, men springer hjem, setter meg på diskusjon å ber folk holde seg unna alle rimi butikkene.

 

Var litt herlig sammenligning, men håper folk forstår hva jeg mener.

 

Skaff deg erfaring om det du snakker om!

 

Du kan ikke ha handlet hos datakjeden. Bestill en vare derfra, betal og vent på varen. Tenker det Rimibrødet ditt blir temmelig gammelt.

 

Erfaring har jeg i masevis, så kan ikke uttal deg om noe du ikke vet om meg.

 

Handler kun fra datakjeden i tromsø, å der har jeg sykt gode erfaringer de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny blåser fra datakjeden.

 

Har en sak gående med de der de ikke vil heve et kjøp etter 3.gangs rep. Nå har de i tillegg klart å begynne å sende regninger og purringer på betaling for låneTV. At det er mulig! Og det er nært sagt umulig å få tak i dem både over tlf og via brev.

 

Nei, hold deg unna. Denne suppa vil du ikke rote deg borti!

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Om dere tror at dette kun gjelder Datakjeden, så tar dere veldig feil.

Dette er typsik på mange nettbutikker. Blant annet Komplett.no som er norges størte, har hatt mange slike problemer med kundene. De må spare penger som alle andre. Og håper at kundene hører mer på de enn lovverket.

Hvis de f.eks må heve kjøpet på 10 varer hver uke, så vil det bli veldig dyrt for firmaet. Derfor prøver de selvsagt å ikke innfri kundenes krav, slik at de slipper det utlegget.

Jeg har f.eks også hørt mye mer negativt om netshop enn datakjeden.

 

Det beste er å handle der man får varer som er verdt pengene, og at man kan føle seg trygg på butikken.

Jeg tipper at Datakjeden har mange flere fornøyde kunder enn misfornøyde.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvis de f.eks må heve kjøpet på 10 varer hver uke, så vil det bli veldig dyrt for firmaet. Derfor prøver de selvsagt å ikke innfri kundenes krav, slik at de slipper det utlegget.

Hvis varene er feil da må produsenten ta ansvar til kostnader som er tilknyttet med dette. Slik er løven. Har selgeren ikke ryggråd til å kreve dette fra produsenteb, da er det deres problem. Og deres forretningsmodel er ikke bærekraftig.

Lenke til kommentar
Fikk en bekreftelse på bestillingen pr. mail. Der står det at bestillingen er bindende. Har man ikke 14 dagers angrerett ifølge kjøpsloven? Må jeg hente og betale for varen for så å returnere den og vente på å få igjen pengene hvis jeg angrer meg? Det tar tid hos dem!

 

Dersom du bestiller til en fysisk butikk gjelder ikke angrerettsloven. Kjøpsloven har ingenting med angrerett å gjøre, ei heller forbrukerkjøpsloven som er den loven som gjelder forbrukerkjøp (dvs. private kjøp, til personlig bruk; det du snakker om her).

Tenkte bare kommentere at såfremt avtalen inngås på nett så skal fremdeles angreretten være gjeldende.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...