Wattengård Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Er det noen som vet om det fins AT-kommandoer for å finne ut hvilket nummer en innkommende samtale har blitt viderekoblet fra? Sitter å pønsker på å lage meg mobilfamiliesentral med Asterisk. Og da vil jeg bl.a. at folk skal komme til forskjellige mailbokser avhengig av hvilket telefonnummer som har viderekoblet de til sentralen. Jeg ser for meg at det må være en kommando som kjøres i det telefonen begynner å ringe... (For de som er interessert i hardware-løsningen så tenkte jeg å bruke chan_celliax sammen med en gammel mobiltelefon: http://www.celliax.org ) -C- Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hmm, hvor kommer disse innkommende samtalene fra da? Dersom de kommer fra PSTN (det offentlige telenettet (fasttelefon)), så er det vel kun A-nummerinfo du får (og det vil enten fra originator eller fra forwarder) Eller har PSTN noen mulighet til å gi deg call-forward-info som jeg ikke kjenner til? (lenge siden jeg har jobbet med dette nå) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Alle samtaler inn til denne telefonen vil være samtaler viderekoblet fra en annen mobiltelefon. Jeg regner med jeg får vanlig nummerdata på den som ringer, men det jeg er interessert i å vite er hvilken telefon som viderekoblet samtalen, slik at jeg vet hvilken voicemail vedkommende skal rutes til. -C- Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Alle samtaler inn til denne telefonen vil være samtaler viderekoblet fra en annen mobiltelefon. Jeg regner med jeg får vanlig nummerdata på den som ringer, men det jeg er interessert i å vite er hvilken telefon som viderekoblet samtalen, slik at jeg vet hvilken voicemail vedkommende skal rutes til. Såvidt jeg vet, så får du kun A-nummervisning, og det A-nummeret som vises er ikke nødvendigvis på "telefonen som viderekoblet samtalen". Dette bør du teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå