Superdan Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hei, jeg har et prosjekt på gang der jeg skal ta timelapse fra rundt 7 om morgenen til rundt 16:00, det jeg da lurer på om det er en kabel/adapter som gjør at jeg får strøm direkte til kamera? Så jeg slipper å bytte batterier og få rystninger på kameraet. Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ifølge Canons egne spesifikasjoner, så skal nettadapter ACK-DC20 og ACK-700 passe til 400D. Finner du en inngang for ekstern spenningskilde på kameraet? Da står det sannsynligvis der hva slags spenning den krever. I så fall kan du bruke en hvilken som helst adapter, bare den gir riktig spenning og polaritet, og at medfølgende plugg passer. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor mange bilder har du tenkt til å ta? Kan jo tenkes at batteriet holder hvis du bare skal ta et par bilder i timen. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Glemte helt av denne tråden, tenkte på rundt 1 bilde per 5-6. sekund, så det blir en del bilder da, også blir kameraet stående ute i kulden også, så da forsvinner batteriet enda fortere. Men fikk tak i et ekstra batteri, så kan jeg lade det andre i menst Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Om det bruker same batteri som 450 og 1000 så finnes det i hvertfall en løsning. Vi har en 1000D på jobben som står kontinuerlig og tar bilder av et forsøk vi har gående. Den tar et bilde hver halvtime i ukesvis. Vi har kjøpt en adapter som består av en dings med samme for som batteriet hvor det er tilkoblet en ledning fra en batterieliminator. Tror den ble kjøpt inn på datakjeden el. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Glemte helt av denne tråden, tenkte på rundt 1 bilde per 5-6. sekund, så det blir en del bilder da, også blir kameraet stående ute i kulden også, så da forsvinner batteriet enda fortere. Men fikk tak i et ekstra batteri, så kan jeg lade det andre i menst 07:00 - 16:00 = 9 timer. 9 * 60 = 540 min. 1 bilde hvert 5 sek gir 12 bilder pr min => 540 * 12 = 6480 bilder JPEG Large Fine tar estimert 3.8MB pr/bilde => 6480 * 3.8 = 24624MB JPEG Small Normal tar estimert 0.7MB pr/bilde => 6480 * 0.7 = 4536MB Dvs, husk å benytt minimum 8GB minnekort Tror vi med stor sikkerhet kan garantere at dette ikke går uten strøm eller batteribytte (må bytte batteri ganske mange ganger også). Edit: 6480 bilder i PAL (25 bilder pr sek) gir 259.2 sekunder => 4.32 min film Blir kanskje veldig langt - muligens kutte antall bilder til hvert 10 sekund? Endret 14. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå