ole_marius Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) har nå sett meg lei av hele apple og deres patenter. først ut, er det lov internasjonalt å ta patent på multitouch? har de lov til å ta patent på dette? gjelder dette alt av elektroniske skjermer eller bare mobiler og/eller gjelder bare den patenten de har tatt i USA? var de først ute med multitouch? har noen i bakhodet som sier at apple ikke er først ute med dette, mener å ha hørt at maskiner kom først med dette om andre kom først med multitouch, har man lov til å gå med en rettssak mot Apple? som spørsmålet sier, om andre kom ut først med dette har man lov til å gå mot apple å forlange at de skal slutte med det kommunistiske jerngrepet? hadde vært artig om et asiatisk selskap var først med dette slik at apple for en syklig smekk på deres grådige fingre nøyaktig hva går patenten til apple's multitouch utpå? går hele patenten på teknologien bak, funksjonen, oppsettet osv..? ipod touch/iphone's hovedmeny den hovedmenyen som iphone har, hva går denne ideen ut på? er det utsende, oppsettet eller menyvalgene som "er" apple's ide? ser at min gamle nokia fra 2006 har en lignende utsende, så har apple kopiert fra nokia for så ha videreført ideen? Endret 12. februar 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 som spørsmålet sier, om andre kom ut først med dette har man lov til å gå mot apple å forlange at de skal slutte med det kommunistiske jerngrepet? hadde vært artig om et asiatisk selskap var først med dette slik at apple for en syklig smekk på deres grådige fingre App£€ er overhodet ikke kommunistiske, de hyper-kapitalistiske. De gjør alt de kan for rive hvert eneste mulige øre ut av lommeboken din og sørge for at du ikke får brukt andre konkurrenter sine tjenester. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ingen ekspert på patenter, eller annen jus for den saks skyld, men her er min forståelse av det: har de lov til å ta patent på dette? Ja, det har de nok. I USA kan man ta patent på det meste nå for tiden, men også i andre land ville nok dette regnes som en patenterbar teknisk løsning. gjelder dette alt av elektroniske skjermer eller bare mobiler og/eller gjelder bare den patenten de har tatt i USA? Patentet gjelder såvidt jeg kan se alt som kan karakterisereres som "computing device with a touch screen display". Patenter er nasjonale. Du må søke om og få innvilget patent i alle land der du ønsker patentbeskyttelse. Dog har EU-landene et system for felles søknad. I praksis dog trenger du bare patent i de landene det er sannsynlig at du møter konkurranse. Ingen ville lage en duppeditt med multi-touch som ikke kunne selges i de største markedene. var de først ute med multitouch? har noen i bakhodet som sier at apple ikke er først ute med dette, mener å ha hørt at maskiner kom først med dette Ingen anelse... om andre kom først med multitouch, har man lov til å gå med en rettssak mot Apple? som spørsmålet sier, om andre kom ut først med dette har man lov til å gå mot apple å forlange at de skal slutte med det kommunistiske jerngrepet? hadde vært artig om et asiatisk selskap var først med dette slik at apple for en syklig smekk på deres grådige fingre Dersom man kan bevise at noen var tidligere ute, kan man be patentmyndighetene om å gjenåpne saken og vurdere om patentet skal trekkes tilbake. Og så kan man selvsagt gå til sak, dersom man mener at man har lidd tap eller bare vil ha sin del av kaken. nøyaktig hva går patenten til apple's multitouch utpå? går hele patenten på teknologien bak, funksjonen, oppsettet osv..? Du finner patentet her: Link. Se under Claims litt ned på siden. Patenter skrives i et relativt omstendelig språk, så det kan være vanskelig å få oversikten. den hovedmenyen som iphone har, hva går denne ideen ut på? er det utsende, oppsettet eller menyvalgene som "er" apple's ide? ser at min gamle nokia fra 2006 har en lignende utsende, så har apple kopiert fra nokia for så ha videreført ideen? Det er strengt tatt bare ikoner man kan trykke på. Den oppfinnelsen er noen tiår gammel... Geir Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 jeg tror at jeg skal ta patent på retten til å ta patent. da må Apple og de andre betale meg hver gang de søker patent . Lenke til kommentar
Erman Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ganske sikker på at Gene Simmons har gjort det allerede... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå