vr Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hei Noen som kan anbefale meg en mest mulig stillegående CPU-kjøler som passer til E8500. HK: Asus P5Q PRO. Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Kommer jo delvis an på hvor mye penger du vil bruke, og om du skal overklokke. Kjølerne fra Noctua er f.eks. kanon, men grisedyre. Har selv Scyte Ninja 2 som går på 900 rpm (Regulert m. Zalman fanmate). Er et godt kompromiss om du ønsker fornuftig pris, stille gange, og som også takler moderat overklokk uten at du må skru vifta på fullt. (Min gode gamle AMD Athlon 3800 x2 er klokket opp fra 2,0 til 2,6Ghz) Endret 11. februar 2009 av Beetlejuice Lenke til kommentar
vr Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Det var store kjølere. Jeg skal ikke overklokke, så jeg tenker at noe mindre holder? På HK (Asus P45Q PRO) er det passive kjølere som såvidt går klar av den originale Intel CPU-kjøleren, så kjøleren bør ikke være større enn dette. Mulig jeg må kjøpe nytt HK pga maskinfeil som har oppstått, så da går jeg kanskje for ikke-PRO versjonen, som ikke har disse HK-ribbene. Antar det er eneste forskjell. Tips til spesielt stille CPU-kjøler med små krav til ytelse og i prisleiet 300-500/600? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Xigmatek HDT-S1283 er billig og mer enn god nok til det meste... lønner seg alltid å ha litt overkapasitet på kjøling, så kan man skru ned på viftehastighet... Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Du får Noctua NH-U12P (ikke Core i7-edition SE1366) for under 600 nå. http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36231%3br:pg https://prisguiden.no/product.php?product_id=87148 Edit: Heh, faktisk så er SE1366-versjonen også under 600 nå. Endret 12. februar 2009 av Bludd Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Salgsannonser er forebeholdt andre steder som Bruktmarked.no enn i forumet. Post slettet Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Salgsannonser er forebeholdt andre steder som Bruktmarked.no enn i forumet. Post slettet Ja ja. Tenkte siden jeg henviste nettopp med link til bruktmarked.no og ikke kom med noen pris, så var det ok. Men dere tok ikke den nei Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Lav profil er jeg ikke sikker på, men du har i allefall TRUE kjøleren (ThermalRight Ultra Extreme) denne leveres uten vifter og her kan du kjøpe hvilke vifter du vil og kan selv bestemme støynivået. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Noctua-kjøleren kommer med en eller to vifter basert på hvilken versjon du kjøper (standard har 1, core i7-versjonen har 2) og med adaptere for å senke hastigheten på viftene. http://www.noctua.at/main.php?show=faqs&am...4&lng=en#11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå