Slabbedasken Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 Seagate 120GB Barracuda V S-ATA Harddisk - 7200RPM, 9ms, 8MB cache, Serial ATA 150 Ville den funke helt ypperlig da? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 hvor mye en WD disk er vel kanskje litt opp å ned.. selv synes jeg ikke de er så maksimalt ille.. men ja de bråker en del hvis du har tenkt å ha et stille kabinett er segate et lurt valg. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Som jeg forklarte i denne tråden har jeg etter beste evne prøvd å få bukt med en høyfrekvent pipelyd/whine i kabinettet. Alt har vært fånyttes, det er mine to Western Digital 120 GB 8mb cache disker som bråker. Tenkte lenge på å sette 2 Raptor-disker i RAID og ha til OS disk, men jeg tror jeg skal holde meg langt unna WD fremover. Vurderer seriøst å bytte ut de to WD-diskene med Seagate Barracuda. Støyen er utrolig plagsom når en først er oppmerksom på den. Lenke til kommentar
bonito Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 ...har jeg etter beste evne prøvd å få bukt med en høyfrekvent pipelyd/whine i kabinettet. Alt har vært fånyttes, det er mine to Western Digital 120 GB 8mb cache disker som bråker. Tenkte lenge på å sette 2 Raptor-disker i RAID og ha til OS disk, men jeg tror jeg skal holde meg langt unna WD fremover. Vurderer seriøst å bytte ut de to WD-diskene med Seagate Barracuda. Støyen er utrolig plagsom når en først er oppmerksom på den. Er 100% enig. Har selv kastet ut 2 stk WD 120 disker og erstattet med Seagate serie IV og V disker. Ble da kvitt den ulidelige høyfrekvente vine lyden. Er fornøyd nå. Øystein Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg velger pga best pris/ytelse og serien DiamondMax Plus 9 har en veldig lav støynivå. Se her: http://www.tweak.dk/test152.php Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Som jeg forklarte i denne tråden har jeg etter beste evne prøvd å få bukt med en høyfrekvent pipelyd/whine i kabinettet. Alt har vært fånyttes, det er mine to Western Digital 120 GB 8mb cache disker som bråker. hadde samme problemet med min WD-disk.. konstant, høyfrekvent piping. byttet til seagate, og vips.. stillhet. og alle dere som sier at "wd er så stille at, hører nesten ingenting".. hvordan er resten av maskinen deres? kjører man en standard, umoddet psu og boxed vifte på cpu, samt vifte på skjermkortet, så vil dere ikke legge så mye merke til hd'en blandt all støyen. personlig har jeg 2x 5v vifter i psu'en, samt 2x5v 120mm vifter på radiatoren i en ellers vannkjølt maskin. harddisken var det siste jeg byttet ut, og forskjellen var helt avsindig. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 har både seagate og WD, jeg merker at WD diskene bråker når jeg starter maskinen, men når maskinen er i gang, så er det vell ikke mye støy... men jeg merker at det er ytelses forskjell mellom de disk-produsentene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå