Gå til innhold

Bråker WD harddisker mye eller er det overdrevet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så Segate er et bra valg om WD bråker (Hørte Maxor utviklet en del varme)  :-?

 

Seagate er ikke de beste diskene å ha i RAID 0. WD har høyere idle-støynivå enn Seagate. Skrive/lese-støy er omtrent det samme, Seagate vinner her også, men akkurat støy er veldig subjektivt.

 

Vil du ha faktiske tall, kan du ta en titt her.

Lenke til kommentar
Bråker WD (caviar) harddiskene virkelig mye mere enn f.eks en Segate Barracuda elelr er det litt overdrevet?

 

Noen som ved db støy sammenlignet med andre modeller?

 

Hadde tenkt på å kjøpe 2 hdd op 120 gb å raidkoble dem, funker wd bra til dette?

Seagate Barracuda ATA V 120GB har 37.8db, IBM Deskstar 180GXP 180GB har 40.1db, Western Digital Caviar WD2000BB/JB 200GB har 45.5db, Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB har 46.3db.

Western Digital Caviar WD1200JB 120GB har 47.3db.

Nå fikk du vel svare ditt om 120GB støyer? Har selv en wd 100GB og vil ikke si at den støyer, men så er vi jo forskjellige. Det som du mener er støy trenger ikke eg mene er støyende :yes:

Lenke til kommentar

Det virker som WD-diskene blir "slitt" etter en stund. Min WDC-80GB lager nå en veldig høy surrelyd som ikke var der da den var ny. Har hørt flere som har opplevd dette med harddisker (men husker ikke om det også var med WDC).

 

I tillegg så lager den av og til en lyd som minner ekstremt om en vinkelsliper. (Varer i 1-5 sekunder)

Lenke til kommentar
i følge de siste testene er seagate diskene de som er mest stillegående og gir ut minst varme.

 

Jeg synes mine western disker lager litt støy, men støy fra disker vil man alltid få.

 

Jeg syns Seagaten min gir ut mer varme enn WD'en min... Men kjøp heller Seagate, du vil bli fornøyd. Når min WD idler så bråker den en del mer enn Seagaten min. Dessuten lager WD'en en sånn whine lyd/høyfrekvent pipe-lyd. Ikke alle WD'er lager denne lyden.

Lenke til kommentar

Synes ikke min WD disk bråker så mye jeg... Men jeg er ikke så følsom for lyd som mange andre er, så alt er subjektivt. Men at WD bråker mer en f.eks. seagate er det liten tvil om. Men at de bråker så mye som enkelte skal ha det til er jeg ikke enig med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...