tørrfisk Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har vært misfornøyd med min N95, helt siden jeg kjøpte den. Det er over et sekund delay på gyroen, noe som er med på å senke ytelsesinntrykket betraktelig. Den takler multitasking relativt dårlig og jeg har store problemer med å kalle den en "smartphone". Jeg får heller assosiasjoner til Windows 98SE. Kameraet er veldig bra i forhold til min W880, men kunne trengt en bedre blitz. Prøvde å oppdatere firmware i går, men det viste seg at det ikke var noe å hente der, reinstallerte det likevel. Det ble null ytelsesmessig forandring. Noen andre som har samme erfaring? Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hva mener du med over ett sekund delay på gyroen? Har absolutt ingen problemer med å multitaske med min. Siste firmware er 31.0.015. Selv om 30.0.018 nok er like bra. N95 har ikke blitz, men led. Er enig i at det kunne vært ordentlig blitz, slik som på N82. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Det jeg mener er at i forhold til f.eks iPhone, tar det svært lang tid for gyroen å oppdatere seg når du vender telefonen. Med multitasking mener jeg at mer enn 3 programmer går veldig tregt. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Gyroen har aldri vært noe feature fokus på denne mobilen. Den var ment av Nokia ene og alene ment å brukes til kamera. At andre har laget programmer som utnytter den er mer en tilfeldighet. Og der kan problemet ligge like mye hos utviklingen av det programmet enn hos selve mobilen. Det at mobilen går tregt etter 3 programmer rimer heller ikke med min erfaring med samme mobil. Jeg lurer på om det må være noen andre faktorer. Kanskje du har ett delvis defekt minne som gjør at ting går tregt. Er det noe spesielt program du installerer som er ett av disse 3 programmene? Eller er det det samme hvilke tre programmer du kjører? AKIRA Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 At gyroen er treg stemmer ikke. Den er veldig sensitiv. Rotate me kan feks vende skjermen umiddelbart. Jeg kan lett kjøre 30 program i bakgrunnen uten at telefonen blir treg av den grunn. At enkelte program er tyngre å drive enn andre er riktig, feks nokia maps og søk klienten på telefonen. Men å si at denne telefonen ikke takler multitasking blir feil.Kan også lønne seg å restarte telefonen i ny og ne for å frigjøre RAM. PS. Innlegget er skrevet og lagt inn med N958GB. Lenke til kommentar
probin Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 min er også veldig treg.. tar mobilen faktisk 15 sekunder for å åpne en melding. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 At gyroen er treg stemmer ikke. Den er veldig sensitiv. Rotate me kan feks vende skjermen umiddelbart. Jeg kan lett kjøre 30 program i bakgrunnen uten at telefonen blir treg av den grunn. At enkelte program er tyngre å drive enn andre er riktig, feks nokia maps og søk klienten på telefonen. Men å si at denne telefonen ikke takler multitasking blir feil.Kan også lønne seg å restarte telefonen i ny og ne for å frigjøre RAM. PS. Innlegget er skrevet og lagt inn med N958GB. Greit mr. Bombastisk. Så andres erfaring med den er irrelevant? Rotate me følger såvidt jeg vet ikke med telefonen, så hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 min er også veldig treg.. tar mobilen faktisk 15 sekunder for å åpne en melding. Du har ikke tilfeldigvis over 1000 meld i innboks. Har hørt om at ting går tregere da. Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 At gyroen er treg stemmer ikke. Den er veldig sensitiv. Rotate me kan feks vende skjermen umiddelbart. Jeg kan lett kjøre 30 program i bakgrunnen uten at telefonen blir treg av den grunn. At enkelte program er tyngre å drive enn andre er riktig, feks nokia maps og søk klienten på telefonen. Men å si at denne telefonen ikke takler multitasking blir feil.Kan også lønne seg å restarte telefonen i ny og ne for å frigjøre RAM. PS. Innlegget er skrevet og lagt inn med N958GB. Greit mr. Bombastisk. Så andres erfaring med den er irrelevant? Rotate me følger såvidt jeg vet ikke med telefonen, så hva er poenget ditt? Poenget forsvant visst... Eller? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 At gyroen er treg stemmer ikke. Den er veldig sensitiv. Rotate me kan feks vende skjermen umiddelbart. Jeg kan lett kjøre 30 program i bakgrunnen uten at telefonen blir treg av den grunn. At enkelte program er tyngre å drive enn andre er riktig, feks nokia maps og søk klienten på telefonen. Men å si at denne telefonen ikke takler multitasking blir feil.Kan også lønne seg å restarte telefonen i ny og ne for å frigjøre RAM. PS. Innlegget er skrevet og lagt inn med N958GB. Greit mr. Bombastisk. Så andres erfaring med den er irrelevant? Rotate me følger såvidt jeg vet ikke med telefonen, så hva er poenget ditt? Poenget forsvant visst... Eller? Du hadde ikke noe poeng, eller? Du snakket om benyttelse av programvare som ikke har noe med telefonen å gjøre, og brukte det som et argument for telefonens suverenitet. Jeg snakket ikke om potensiale i telefonen, for det har den uten tvil, men utnyttelse av det ut av esken. Det er forsåvidt merkelig at Nokia updater ikke fant den nyeste firmwaren? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Poenget mitt og han andre her er vel at din erfaring skiller seg fra andre som tilsier ett lokalt problem og ikke ett platform problem med serien. Hadde du ment det samme ville du vil heller spurt "hva har jeg gjort med min mobil som har gitt denne opplevelsen". Jeg anbefaler deg å ta med mobilen til ett verksted og få den feilsøkt. Er de enig om at mobilen ikke oppfører seg som forventet bør du enten få den reparert eller ny på reklamasjon. NB, ingen programmer utenom kamera følger med som bruker gyroen, så hva er ditt poeng? Hadde du ikke installert ett tredjeparts program så hadde du heller aldri funnet ut at du synes gyroen er treg. Som igjen peker på ett problem med det programmet du bruker og ikke gyroen i seg selv da andre har god erfaring med den. AKIRA Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 NB, ingen programmer utenom kamera følger med som bruker gyroen, så hva er ditt poeng? Hadde du ikke installert ett tredjeparts program så hadde du heller aldri funnet ut at du synes gyroen er treg. Som igjen peker på ett problem med det programmet du bruker og ikke gyroen i seg selv da andre har god erfaring med den. AKIRA Dette stemmer overhodet ikke. Hvis jeg vender mobilen, så oppdateres skjermen deretter. Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Konklusjonen er at nei, generellt har ikke folk de samme erfaringene med multitasking som deg. Jeg ser du allerede har forsøkt å oppdatere programvaren i mobilen uten at det hjalp. Om du er sikker på at feilen ikke ligger på din side bør du ta med mobilen tilbake til din forhandler og reklamere på produktet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Dette stemmer overhodet ikke. Hvis jeg vender mobilen, så oppdateres skjermen deretter. Beklager. Den funksjonen var ikke standard da tlf var ny, så jeg har heller aldri aktivisert den. Men jeg ser nå at det er en funksjon. AKIRA Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Dette stemmer overhodet ikke. Hvis jeg vender mobilen, så oppdateres skjermen deretter. Og det er jo ikke så rart at den funksjonen er det du kaller "treig". En funksjon for vending av skjerm må nødvendigvis ha et innebygd delay for å være særlig bra. Ellers vil du oppleve at du f. eks. sitter på bussen som kjører på en litt humpete vei, og skjermen din spretter frem og tilbake som en jo-jo. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Dette stemmer overhodet ikke. Hvis jeg vender mobilen, så oppdateres skjermen deretter. Og det er jo ikke så rart at den funksjonen er det du kaller "treig". En funksjon for vending av skjerm må nødvendigvis ha et innebygd delay for å være særlig bra. Ellers vil du oppleve at du f. eks. sitter på bussen som kjører på en litt humpete vei, og skjermen din spretter frem og tilbake som en jo-jo. Har du prøvd iphone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå