Slayer00 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har sett paa samordnaopptak at man trenger generell studiekompentanse med tilleggskrav: Matematikk R1 + R2 og Fysikk 1 ELLER 2-arig teknisk fagskole. Hva er teknisk fagskole? Jeg har gatt GK byggfag og VK1 T0mrer, regnes dette som teknisk fagskole? Takk Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har sett paa samordnaopptak at man trenger generell studiekompentanse med tilleggskrav: Matematikk R1 + R2 og Fysikk 1 ELLER 2-arig teknisk fagskole. Hva er teknisk fagskole? Jeg har gatt GK byggfag og VK1 T0mrer, regnes dette som teknisk fagskole? Takk Hei, teknisk fagskole er en 2-årig utdannelse på fulltid som du tar etter fagbrev/svennebrev. Siden du spør etter tilleggskravene til og komme inn på ingeniørutdanning, så vil jeg anbefale deg å ta noe som heter forkurs til ingeniørutdanning, det er beregnet for de som mangler matte og fysikk. Les mer og dette her: http://www.hio.no/Studietilbud2/Bachelorst...ning-og-forkurs Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, de blir no tresemesterordningen for meg, men paa h0skolen i Oslo gjelder ikke den for bygg pga. mange kvalifiserte s0kere, saa blir nok H0gskolen i 0stfold for meg:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå